ایذه فرماندار شهرستان ایذه بر اهمیت کنکور سراسری تأکید کرد و گفت: از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری مطلوب کنکور سراسری در این شهرستان استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نبوتی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه آموزش و پرورش شهرستان ایذه که با حضور اعضای شورای آموزش و پرورش برگزار شد، بیان کرد: کنکور یک رقابت علمی است و انتظار می‌رود در این رقابت علمی که سرنوشت فرزندان ما را مشخص می‌کند، مسئولان از دل و جان برای برگزاری کنکور در نهایت آرامش، امنیت و سلامت تلاش و جهادگرانه عمل کنند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه ما فراهم کردن بهترین شرایط برای برگزاری کنکور است افزود: این دانش آموزان ۱۲ سال تلاش کردند و خانواده‌ها و معلمان نیز ساعت‌ها بلکه سال‌ها زحمت کشیدند که ثمره کارشان آن روز به بار بنشیند.

نبوتی با تأکید بر اینکه هیچ حوزه‌ای نباید مشکل سرمایشی داشته باشد یادآور شد: دستگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها مکلف هستند که از تمام ظرفیت و امکانات برای برگزاری کنکور سراسری استفاده کنند.

فرماندار شهرستان ایذه اضافه کرد: ادارات خدمات رسان نیز اقدامات لازم را برای ارائه خدمات در روز برگزاری آزمون انجام دهند.

وی ادامه داد: شهرستان ایذه در رقابت‌های کنکور جزو شهرستان‌های افتخارآمیز است و امید می‌رود که نتایج این زحمات امسال نیز باعث دستاوردهای علمی برای این شهرستان باشد و شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

نبوتی افزود: ناظرین بهداشت باید یک روز قبل از برگزاری آزمون از تمام حوزه‌ها بازدید کنند و بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز نظارت داشته باشند.

فرماندار شهرستان ایذه بیان کرد : اسامی دانش آموزان بر اساس تست PCR و فرم خود اظهاری مشکوک به کرونا از سازمان سنجش ارسال می‌شود که در همین راستا برای هر حوزه یک اتاق ایزوله در نظر گرفته شده است.

«حسین آقاملاپور» رئیس آموزش و پرورش شهرستان در این نشست نیز ایذه اظهار کرد: پنج هزار و ۲۱۱ داوطلب در این شهرستان که (سه هزار ۳۲۲ دختر و یک هزار و ۸۸۹ پسر) از روز ۹ تیرماه به مدت چهار روز در پنج گروه آموزشی علوم تجربی، علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، زبان‌های خارجی و هنر با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه برای برگزاری کنکور سراسری تمامی پروتکل‌های ابلاغ شده بهداشتی به طور دقیق اجرا خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به نگرانی و حساسیت‌هایی که امسال بر اساس شیوع بیماری کرونا وجود دارد این آزمون در ۶۱ حوزه برگزار می‌شود.

وی گفت: با همکاری شبکه بهداشت و درمان و دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان به طور حتم شرایط مطلوب بهداشتی را برای همه داوطلبان فراهم خواهیم کرد.