اردستان-رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردستان گفت: طرح تولید کتب صوتی با صدای شهروندان اردستانی در سطح شهرستان اردستان اجرایی می‌شود.

عفت باقری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرحی دائمی در سطح شهرستان اردستان با مرکزیت شهر زواره به عنوان تولید کتب صوتی در حال راه اندازی است که پس از برآورد هزینه‌های لازم تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز تهیه و نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه کتاب‌های صوتی با صدای شهروندان اردستانی تولید می‌شود، است، افزود: فراخوان و اطلاع رسانی‌های لازم در این ارتباط انجام شده است؛ از علاقه‌مندان برای تولید کتاب صوتی ثبت نام می‌شود و بعد از اتمام مهلت فراخوان، از افراد ثبت نام شده تست صدا گرفته و کتاب‌ها تولید می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه افراد شرکت کننده به مراجع وسیع‌تر تولید کتاب صوتی معرفی می‌شوند، تصریح کرد: هدف از تولید کتب صوتی این است که ظرفیت‌های شهرستان را بسنجیم و خلاقیت مردم را در این نوع مسائل افزایش دهیم.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی اردستان با اشاره به وجود ۶ کتابخانه عمومی در شهرستان، گفت: از این تعداد دو کتابخانه در شهر اردستان، یک کتابخانه در شهر مهاباد، یک کتابخانه در شهر زواره و دو کتابخانه هم در روستاهای «نهوج» و «کچورستاق» قرار دارد.

وی در خصوص مسائل عمرانی کتابخانه ها، یادآور شد: یک‌ماه پیش رنگ آمیزی و کف‌پوش کتابخانه روستای «نهوج» انجام شد و کتابخانه روستای «کچورستاق» نیز فعلاً مشکل خاصی ندارد.

باقری در خصوص اجرای فعالیت‌های فرهنگی خاطرنشان کرد: در طی یک‌سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی از جمله فضای اسکای روم و لایوهای اینستاگرامی به صورت پررنگ‌تر برگزار شد و استقبال بیشتری را شاهد بودیم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردستان در ارتباط با جذب کتاب در کتابخانه‌های اردستان، تصریح کرد: بروزرسانی منابع کتابخانه‌های عمومی از طریق جذب کتاب در جشنواره «بحار» انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های گذشته علاوه بر اهدای کتاب از سوی مردم، انتشارات مختلف نیز به کتابخانه‌های شهرستان کتاب اهدا می‌کردند اما در حال حاضر جذب کتاب کاهش بسیار داشته است.