بوشهر- فرماندار شهرستان دیر گفت: با توجه به حساسیت‌ها در اوج کرونا، صادرات و واردات در گمرک دیر تعطیل و متوقف نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم علی حسنی ظهر پنجشنبه در آئین تجلیل از مدیران و دستگاه‌های اجرایی برتر شهرستان دیر با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و زنده یاد حیدر دوراهکی فرماندار فقید اسبق شهرستان دیر، اظهار داشت: از همه کسانی که در دولت قبل به مردم خدمت رسانی کردند تشکر و برای دولت جدید آرزوی توفیق داریم.

فرماندار شهرستان دیر افزود: به دلیل شرایط سخت کرونایی برنامه‌های هفته دولت با محدودیت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: امسال در هفته دولت ۴۶ پروژه با اعتبار ۷۰۸ میلیارد ریال در شهرستان دیر افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

علی حسنی گفت: همزمان با هفته دولت، امروز مرکز انتقال خون و شنبه هفته آینده اداره استاندارد در شهرستان دیر افتتاح می‌شود.

وی با تبریک روز کارمند، یادآور شد: زیربنای فعالیت‌ها و پروژه‌ها به تلاش کارمندان برمی گردد.

فرماندار شهرستان دیر عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی کارمندان نمونه توسط مدیران در ادارات خود تجلیل خواهند شد.

وی با مقایسه تلفات کرونا در دو سال گذشته با جنگ تحمیلی هشت ساله، اضافه کرد: تلفات جانی بر اثر کرونا برای ما سخت و نگران کننده و زنگ خطری برای ما است.

علی حسنی ابراز کرد: همه باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم که تاکنون در شهرستان دیر همکاری خوبی وجود داشته است.

وی ادامه داد: در انتخاب مدیران و دستگاه‌های برتر، نگاهی به فعالیت‌های آنها در شرایط کرونایی داشته‌ایم.

این مسئول اظهار کرد: اگرچه با توجه به شرایط سخت معیشتی و تحریم‌ها در شهرستان مشکلاتی داشتیم اما نسبت به سایر شهرستان‌های استان در بحث تأمین مایحتاج و کالاهای اساسی مشکلات کمتری داریم.

علی حسنی خاطرنشان کرد: با وجود مجازی بودن آموزش‌ها، خوشبختانه با تلاش آموزش و پرورش دیر و منطقه بردخون مقوله تعلیم و تربیت متوقف نشد.

وی افزود: همچنین صادرات و واردات با توجه به حساسیت‌ها در اوج کرونا در گمرک دیر تعطیل و متوقف نشد.

فرماندار شهرستان دیر بیان داشت: با مدیریت خوب گمرک و اداره بندر در شرایط کرونایی و مسئله تعداد محدود سفر برای لنج‌های سفاری و از طرفی مسئله معیشت و ارتزاق، رضایت مردم جلب شد.

در این آئین مدیران ادارات گاز، بهزیستی، دانشگاه پیام نور، صنعت و معدن و گمرک به عنوان مدیران برتر معرفی شدند.

همچنین ادارات آموزش و پرورش منطقه بردخون، بهداشت و درمان، درمانگاه تأمین اجتماعی و اتاق اصناف نیز دستگاه برتر اجرایی شناخته شدند.

احمد عبدالله زاده رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر هم بواسطه ارائه برنامه و سخنرانی در اجلاس رؤسای آموزش و پرورش کشور که مورد توجه مسئولین کشور واقع شده بود از طرف استاندار بوشهر لوح تقدیر به وی اهدا شد.