معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران گزارش کلی از آمار بیماران کووید در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید فرشاد علامه گفت: از ابتدای همه‌گیری کووید ۱۹ تا ۸ شهریور ۱۴۰۰، ۴۵۵ هزار و ۷۰۵ نفر به واحدهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه داشته‌اند که به صورت بستری و یا سرپایی درمان شده‌اند که البته در پیک‌های مختلف این میزان متفاوت بوده است.

وی افزود: در پیک پنجم شدت مراجعه افزایش داشت ولی اگر مقداری بستری در پیک پنجم کاهش یافته است به خاطر راه‌اندازی کلینیک‌های درمان سرپایی رمدسیویر بوده است. حجم و سختی کار برای همکاران در این دوره خیلی مشهود بود.

علامه یادآور شد: به نظر می‌رسد در حال حاضر روند مراجعه بیماران به مراکز درمانی تابعه به سمت نزولی شدن است که امیدواریم این اتفاق تداوم داشته باشد و به زودی شاهد کاهش مراجعه بیماران باشیم.

وی در ادامه به تعداد مراجعه کلی کووید ۱۹ در کل بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی، روند بستری جدید در بخش‌های کووید ۱۹، نسبت بستری بیماران کووید ۱۹ به کل بستری در بیمارستان‌های ریفرال و آمار کلی از مراجعه بیماران کووید ۱۹ به مراکز درمانی تابعه پرداخت.

علامه، به بحث امتیازهای بیمارستان‌ها بر مبنای محورهای نسل چهارم اعتباربخشی کشوری (وزارت بهداشت) اشاره کرد و گفت: بار اصلی و زحمات شبانه‌روزی این بحران به عهده مدیران پرستاری و مدیران مراکز درمانی و همکاران بوده است و در این مدت زحمات زیادی را تقبل کرده‌اند.