آمریکا با انتشار بیانیه ای از تحریم چهار فرد ایرانی با طرح ادعای «تلاش برای ربودن یک فعال ایرانی-آمریکایی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چهار فرد ایرانی با طرح ادعای «تلاش برای ربودن یک فعال ایرانی-آمریکایی» خبر داد.

خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود مدعی شده که «علیرضا شاهواروقی فراهانی»، «محمود خاضعین»، «امید نوری» و «کیا صادقی» با وزارت اطلاعات و امنیت ایران برای ربایش یک تبعه ایرانی-آمریکایی همکاری کرده اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین در این بیانیه ادعا کرده که این اقدامات، نظم بین‌المللی قانون‌محور را تهدید کرده و امنیت و صلح جمعی را به خطر می‌اندازند.

براساس تحریم‌های اعلام شده، دارایی‌های افراد تحت تحریم در خاک آمریکا مسدود خواهد شد و این افراد حق معامله با اتباع و شرکت‌های آمریکایی را نخواهند داشت.

این بیانیه همچنین شرکت‌ها و افراد آمریکایی را از تعامل و ارتباطات مالی با افراد تحت تحریم منع و هرگونه معامله با آن‌ها را نقض قانون عنوان کرده است.

با این حال در این بیانیه به مدارک لازم در ارتباط با ادعاها و اتهامات مطرح شده علیه چهار شهروند ایرانی اشاره‌ای نشده است.

این نخستین بار نیست که دولت واشنگتن با طرح اتهامات واهی علیه شهروندان و اتباع ایرانی اقدام به اعمال تحریم می‌کند و تا کنون خزانه داری آمریکا هم در دولت ترامپ و هم در دولت بایدن و حتی پیش از آن‌ها با اعمال برخی تحریم‌ها در تلاش برای اعمال محدودیت برای شهروندان و اتباع ایرانی بوده است.