بندرعباس - نویسنده و پژوهشگر هرمزگانی گفت: کتاب «هرمزگان در آیینه تاریخ و فرهنگ» با هدف بررسی ریشه سنت‌ها و آیین‌های استان هرمزگان منتشر شد.

علی رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اخیراً کتابی تحت عنوان «هرمزگان در آئینه تاریخ و فرهنگ» به چاپ رسیده است که شانزدهمین کتاب بنده در عرصه فرهنگ و هنر به چاپ می‌رسد.

وی عنوان کرد: این کتاب مجموعه‌ای از مقاله‌هایی است که در طول ۳۰ سال گذشته در سمینارها، جشنواره‌ها، کتاب‌ها و مجلات تخصصی کشور منتشر شده است.

نویسنده و پژوهشگر هرمزگانی ابراز داشت: با توجه به اینکه نسل جوان پرسش‌هایی را از چگونگی بروز و ظهور سنت‌ها و آئین‌های مختلف استان هرمزگان در ذهن می‌پروراند، انتشار این کتاب را در دستور کارم قرار دادم و سعی کردم در حد توان پاسخگوی این پرسش‌ها با ذکر سند باشم.

‌رضایی تصریح کرد: بررسی آثار تاریخی و اسطوره‌های فرهنگی و سفرنامه‌های جهانگردانی که به استان هرمزگان سفر کرده‌اند در این کتاب انجام شده است.

وی مطرح کرد: همیشه این سوال اساسی برای من مطرح بوده است که با وجود اینکه بیش از ۳۰۰ سال از تاسیس استان هرمزگان نمی‌گذرد اما آیین‌ها و رسوم مرتبط با هزاران سال پیش در این استان وجود دارد که سعی کردم در این کتاب به این سوال پاسخ دهم.