بوشهر- فرماندار دشتی با اشاره به اجرای پروژه‌های مسکن در سطح این شهرستان گفت: در حال حاضر ۵۹ درصد روستاهای شهرستان دشتی مقاوم سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نادری ظهر یکشنبه در نشست تأمین مسکن شهرستان دشتی اظهار داشت: دولت اهتمام ویژه ای به تولید مسکن دارد و طرح جهش تولید مسکن با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: با توجه به استقبال خوب مردم شهر خورموج از طرح ملی مسکن انتظار داریم کمبود زمین هر چه زودتر برطرف شود.

نادری ادامه داد: در حال حاضر ۵۹ درصد روستاهای شهرستان مقاوم سازی شده که می‌طلبد هر چه زودتر بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات تسریع کنند.

فرماندار دشتی گفت: با توجه به حادثه خیز بودن شهرستان مقاوم سازی منازل یکی از برنامه اصلی دستگاه‌های متولی باید باشد.

وی با اشاره به طرح اقدام ملی مسکن در شهر خورموج گفت: در فاز اول ۸۴ واحد، فاز دوم ۶۰ واحد و فاز سوم نیز ۱۴۴ واحد در دست اجرا است.

ساخت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی

مدیر کل بنیاد مسکن استان بوشهر از ساخت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب بهسازی و مقاوم سازی در سطح استان خبر داد.

حمید رضا حیدری با تقدیر از حمایت‌های فرماندار دشتی در اجرای طرح‌های بنیاد مسکن اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان در این شهرستان اجرا می‌شود.

وی افزود: هزار و ۵۰۰ واحد محرومین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان تا پایان سال انجام می‌شود.

حیدری با تاکید بر اینکه بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات همکاری کنند، ادامه داد: انتظار داریم بانک‌ها در زمینه ضمانت‌های بانکی همکاری لازم داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه جهش تولید مسکن نیز قرار است ۱۲ هزار مسکن در استان ساخته شود که از هم اکنون پیگیری‌های لازم برای اخذ زمین صورت گرفته است.