بجنورد- نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر لزوم توجه به حال مردم توسط بازاریان، گفت: اصناف در قیمت گذاری کالاها به شرایط اقتصادی و حال مردم توجه کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر سه شنبه در دیدار جمعی از اصناف و رؤسای اتحادیه‌های اصناف بجنورد بر مراعات بیشتر حال مردم توسط اصناف و بازاریان تأکید کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود در کشور و استان، اصناف و بازاریان باید در فروش و قیمت‌گذاری کالاها به‌صورت ویژه رعایت حال مردم را بکنند.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در گذشته همواره کاسبان و بازاریان در همه احوال کمک‌کننده و دستگیر مردم بوده‌اند و به همین دلیل نیز به کاسبان و بازاریان لقب حبیب خدا داده‌اند.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در ادامه بیان داشت: همچنین باید در بازار مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر در قالب مسئولیت‌پذیری و احساس تکلیف انجام شده تا شاهد کاهش اقدامات ناصواب و نادرست احتمالی در مسئله بازار و تعامل آن با مردم باشیم.

وی با انتقاد از فعالیت نادرست و خلاف شأن خانم‌ها در برخی مغازه‌ها، گفت: گاهی اوقات مسائلی از این قبیل در بازار و ویترین مغازه‌ها مشاهده می‌شود که نیازمند نظارت بیشتر اتاق اصناف است.

حجت الاسلام نوری در انتها گفت: انتظار داریم همان‌طور که استاندار در غالب حوزه‌ها مشاور دارد، یک مشاور بازار نیز داشته باشد تا بتواند از تجارب بازاریان بیش‌ازپیش استفاده کند.