چهارباغ - مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز از استقرار اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران در چهارباغ خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان رستمیان ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارباغ با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه چهارباغ و شمیرانی فرماندار چهارباغ برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان چهارباغ ۱۱۲ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم در راستای تحقق اهداف نظام تقدیم کرده است.

وی بیان کرد: شهرستان چهارباغ پس از مصوبه هیأت دولت با توجه تبدیل شدن به شهرستان، تمام دستگاه‌ها مکلف شدند تا دفاتر و ادارات را در این شهرستان مستقر کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های فضا نهایتاً اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارباغ در یک ملک استیجاری مستقر و فعال شد.

وی خاطرنشان کرد: در آینده سایت اداری ایجاد و بنایی در خور شأن و منزلت خانواده شهدا و ایثارگران راه اندازی خواهد شد.

رستمیان اظهار کرد: با راه اندازی این بنا مجموع پرونده‌هایی که قرار است مورد بررسی قرار بگیرند به این شهرستان انتقال داده می‌شوند.

وی بیان کرد: بر این اساس ۱۴۶ پرونده مربوط به خود شهرستان چهارباغ است و ۸۳ نفر میهمان در سراسر کشور هستند که در مجموع پرونده ۲۳۹ نفر از جامعه هدف بررسی می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: بنیاد شهید به عنوان یک نهاد فرهنگی در تمام عرصه‌ها باید فعالیت داشته باشد، چرا که فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از بطن شهید و شهادت است.

وی متذکر شد: بنیاد به عنوان یک نهاد فرهنگی و تبلیغی در چهارچوب سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای تکریم، تجلیل و ارتقای منزلت جایگاه خانواده شهدا تلاش خواهد کرد.

گفتنی است، در این مراسم علی آزاد فلاح به عنوان رئیس بنیاد چهارباغ معرفی شد و حاضرین در ابتدا با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.