شیراز - رئیس مرکز اورژانس فارس از کمک رسانی بالگرد اورژانس فارس به یک مادر باردار ۱۸ ساله در استان کهگیلویه و بویراحمد و انتقال او به بیمارستان امام سجاد یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمدجواد مرادیان، گفت: ساعت ۱۰ و ۲ دقیقه صبح امروز به دنبال درخواست کمک برای انتقال خانم باردار ۱۸ ساله‌ای به عنوان مادر پرخطر، از روستای رودریش مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد به بیمارستان یاسوج، بلافاصله بالگرد اورژانس هوایی ۱۱۵ از شیراز به پرواز درآمد.

او افزود: امدادگران اورژانس هوایی فارس پس از رسیدن بر بالین آن مادر باردار و پس از معاینات و اقدامات اولیه مناسب، او را برای دریافت خدمات فوق تخصصی به بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج منتقل کردند.

دکتر مرادیان یادآور شد: امداد هوایی اورژانس خدمتی شایسته محسوب می‌شود که تاکنون در هر پرواز، زمینه انتقال بیماران پرخطر و نجات جان آنان را فراهم کرده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: امسال، بالگردهای اورژانس فارس مستقر در شهرهای شیراز، آباده و داراب، ۷۳ سورتی پرواز را برای نجات جان ۷۶ بیمار با موفقیت انجام داده است.

دکتر مرادیان یادآور شد: هم اینک در استان فارس ۵ بالگرد، در اختیار اورژانس هوایی است که علاوه بر شهرهای شیراز، داراب و آباده، ۲ فروند بالگرد نیز در شهرهای لار و جهرم، مستقر است.

این مقام مسئول گفت: استان فارس با دارا بودن ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده خدمت به هم استانی‌ها در شرایطی اورژانسی است.