شیراز - دبیرکل نخستین کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت در آیینه ادب و هنر از ارسال ۵ هزار و ۷۰۰ اثر از 40 کشور دنیا به این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد تقوایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: فراخوان این کنگره ۲۱ اسفند پارسال با هدف معرفی پیامبر اسلام با زبان هنر، در ۷ زبان و در ۲۵ رشته ادبی و هنری منتشر شد.

وی با بیان اینکه تا دوم آبان امسال از ۴۰ کشور جهان ۵ هزار و ۷۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شد افزود: ۵۵ داور هنری در حال بررسی آثار دریافتی هستند که نتیجه داوری‌ها دهم اسفند مشخص و برترین‌های هر رشته معرفی می‌شوند.

وی گفت: آثار دریافتی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی، روسی، فرانسوی، آلمانی و ترکی است و خوشنویسی، نقاشی، پوستر، حروف نگاری، نقاشی خط، نگارگری، عکس، فیلم کوتاه، نمایشنامه نویسی و نماهنگ، از جمله رشته‌هایی هستند که هنرمندان آثار خود را در این زمینه‌ها ارسال کرده‌اند.

دبیرکل نخستین کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر با بیان اینکه به نفرات برتر هر رشته از ۱۰ تا ۲۵ میلیون تومان هدیه پرداخت می‌شود افزود: آثار برتر و منتخب در سال ۱۴۰۱ در قالب نمایشگاه‌های مجازی و حضوری، چاپ کتاب منتخب آثار، در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

تقوایی گفت: کنگره جهانی محمد پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر که بزرگترین کار فرهنگی در سطح بین المللی درباره پیامبر اسلام است که در اجرای آن ۲۰ دانشگاه کشور مشارکت دارند.