بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به تلاش برای انتقال آب از سد چم‌شیر به دشت لیراوی گفت: کشاورزی در شهرستان دیلم احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر یکشنبه در مراسم معارفه فرماندار دیلم اظهار داشت: دولت قبل می‌خواست با برجام وضعیت اقتصادی را بهتر کند ولی شاهد بدتر شدن وضعیت هستیم.

وی اضافه کرد: منابع بخش خصوصی مهمترین منبع برای توسعه است که اگر این منابع در مسیر توسعه اقتصادی استفاده شود شاهد بهبود وضعیت اشتغال، درآمدزایی و تولید هستیم. باید شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران را فراهم سازیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه دیلم باید در کنار تجارت و بازرگانی از کشاورزی، صنعت و تولید هم برخوردار باشد، تصریح کرد: نیروی انسانی توانمندی در شهرستان دیلم وجود دارد که باید در اداره استان از آنها استفاده کنیم.

وی استفاده مناسب از ظرفیت‌های شهرستان دیلم را نیازمند تلاش مسئولان شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: ته‌لنجی از سال‌ها قبل یکی از منابع درآمد این مردم بوده است و در این راستا بسته‌ای برای ساماندهی ته‌لنجی تدوین شده است.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای ورود آب سد چم‌شیر به شهرستان دیلم صورت گرفته است افزود: در فرآیندهایی در سال ۸۳ تا ۹۷ سهمیه شهرستان دیلم از این سد کم شده است و بعدها عملیات این خط انتقال متوقف شده است. این حق قابل ایفا است و در حال پیگیری برای بازگرداندن این طرح برای استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تأمین آب در این شهرستان انجام شود، اضافه کرد: دیلم قابلیت خوبی برای حوزه کشاورزی داشته و بار دیگر از این ظرفیت استفاده شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه مردم استان بوشهر سرمایه‌ستیز هستند، اضافه کرد: باید زمینه برای حضور گسترده سرمایه‌گذاران در نقاط مختلف استان بوشهر فراهم شود. آبزی‌پروری و گردشگری از فرصت‌های خوب اشتغال در استان است.

وی ادامه داد: به منظور توسعه بندر دیلم مصوبه‌ای را در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گرفتیم و امیدواریم در سال آینده بتوانیم عملیات توسعه بندر دیلم را آغاز کنیم.

در این مراسم ضمن تقدیر از احمد دشتی، ناصر کشاورزی به عنوان فرماندار دیلم معارفه شد.