ایلام-نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به ظرفیت های مهم نفت و گاز در استان، گفت: شرکت های نفت و گاز به مسئولیت های اجتماعی خود در ایلام عمل نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر بسطامی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار ایلام اظهار کرد: استان ایلام به رغم داشتن ظرفیت‌های نفت و گاز جزو استان‌های محروم کشور است.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه شرکت‌های نفت و گاز به مسئولیت‌های اجتماعی خود در ایلام عمل نمی‌کنند، گفت: صنایع بزرگ مرتبط با نفت و گاز باید سهم خود را در قبال مسئولیت‌های اجتماعی در این استان بپردازند.

وی گفت: شرکت‌های بزرگ نفت و گاز حتی مالیات‌های خود را در این استان پرداخت نمی‌کنند، در حالی قرار بود امسال مالیات این شرکت‌ها در استان پرداخت شود.

بسطامی بیان کرد: ماده ۴۸ قانون برنامه ششم بر استفاده از نیروی‌های بومی در شرکت‌های نفت و گاز تاکید دارد ولی متاسفانه شرکت‌های نفت و گاز در استان این قانون را اجرایی نمی‌کنند.

وی گفت: متاسفانه در سال جاری هیچ اعتباری از محل درآمدهای نفت و گاز به استان ایلام اختصاص نداده‌اند، در حالی سهم ایلام را از محل سه درصد درآمدهای نفتی در سال جاری حدود ۹۳ میلیارد تومان بوده است.