اردبیل - رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تلاش برای ترویج تربیت قرآنی اولویت اصلی در اجرای فعالیت‌های قرآنی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عزیز صابر ظهر چهارشنبه در نشست کارشناسان، رابطین، مدرسین و مدیران مراکز تربیت قرآنی نورالثقیلن، در سخنانی پیروی از تعالیم قرآن را عامل تقرب به ذات احدیت و سعادت دنیوی و اخروی عنوان و اظهار کرد: خدمت در حوزه قرآن توفیق بسیار ارزشمندی است که نصیب فعالان قرآنی شده و باید این موهبت الهی را غنیمت شماریم.

وی اجرای طرح نورالثقلین را در حوزه‌های محله محور، مسجد محور و خانه محور معرفی کرد و گفت: مؤسسات و خانه‌های قرآنی به عنوان مراکز تربیت نورالثقلین اعلام آمادگی کردند که هر کدام از مراکز حداقل ۱۰ جلسه خانگی در زمینه آموزش قرآن برگزار و اقشار مختلف مردم را تحت پوشش قرار دهند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل ترویج تربیت قرآنی را ضرورت اصلی در اجرای فعالیت‌های آموزشی در جامعه عنوان کرد و گفت: تربیت قرآنی، توجه به ترجمه و مفاهیم قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی سه اصل مهم در اجرای طرح نورالثقیلن است که کارشناسان و فعالان قرآنی باید مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام صابر از اجرای طرح آزمون اعطای مدرک عمومی و تخصصی قرآن در اردبیل اشاره کرد و گفت: در طرح جدید دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی کشور آزمون اعطای مدرک عمومی و تخصصی قرآن از ۱ جز تا کل قرآن توسط دارالقرآن‌های استان و با نظارت و بازرسی شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی، اوقاف و امور خیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود.

وی به برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت ویژه همسر و فرزندان طلاب در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در بحث عدالت آموزشی طبق تفاهم نامه با حوزه علمیه، جشنواره قرآن و عترت در هفته پایانی آذرماه در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، اذان، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه ویژه همسران و کتابخوانی و نقاشی ویژه کودکان برگزار می‌شود و نفرات برگزیده در هر رشته و مقطع سنی علاوه بر دریافت جایزه به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، به اجرای طرح پایش و ارزیابی خانه قرآنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از تاریخ ۲۰ آذرماه، کارشناسان قرآنی با مراجعه به خانه قرآنی های در روستاها و بخش‌های مختلف استان به ارزیابی و پایش عملکرد این خانه‌های قرآنی پرداخته و اطلاعات آنان را در سامانه درج خواهند کرد.

حجت الاسلام صابر بر ضرورت تشکیل مجمع خیرین قرآنی در شهرستان‌ها و مرکز استان تاکید کرد و افزود: با توجه به بودجه اندک فعالیت‌های قرآنی و کمبود اعتبار در زمینه تأمین منابع مالی مورد نیاز مؤسسات و مراکز قرآنی، بایستی با جذب خیرین، مجمع خیرین قرآنی تشکیل و بخشی از مشکلات مالی قرآنیان حل شود.

در این نشست، تعدادی از مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی فعال استان اردبیل با ارائه گزارش عملکرد فعالیت‌های قرآنی، آمادگی خود را برای اجرای طرح تربیت قرآنی نورالثقلین اعلام کرده و خواستار حمایت مالی دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی اردبیل از مؤسسات و مراکز قرآنی شدند.