بوشهر - مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی خارگ گفت: در ادامه پروژه ساماندهی آثار تاریخی شرایط حفاظتی کتیبه هخامنشی خارگ تقویت شد.

شهرام اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیگر عملیات در اجرای پروژه اظهار داشت: در ادامه عملیات ساماندهی آثار تاریخی خارگ محوطه گور معابد پالمیریان نیز ساماندهی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد بقعه میر محمد ابن حنفیه خاطرنشان کرد: این بنای ارزشمند و تاریخی که به عنوان نماد و شناسنامه این جزیره تاریخی و کهن معروف است.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی خارگ بیان کرد: طی سال‌های اخیر با نفوذ رطوبت به این بنا بخش‌هایی از این بنا آسیب دیده است و نیازمند مرمت است.

اسلامی با اشاره به نقش دیگر نهادها در حفظ و صیانت از آثار تاریخی افزود: آثار تاریخی متعلق به همه است و همه ارگان‌ها نیز موظف به حفظ و نگهداری از آن هستند.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای مرمت این بنا درخواست اعتبار شده است ولی تا حصول آن نیاز به اقدام فوری در این زمینه است.

وی ادامه داد: امیدوارم با همکاری ادارات محلی به ویژه مدیریت عملیات عمومی و شورای اسلامی شهر و شهرداری خارگ که همکاری‌های مناسبی نیز در این خصوص داشته‌اند عملیات مرمت این بنای ارزشمند به زودی آغاز شود.