اصفهان- فرماندار اصفهان گفت: ۹ دی روز حماسه ملی با شهادت سردار سلیمانی گره خورده که مظهر بصیرت و ولایتمداری است و برنامه‌های این دو روز در قالب یک بسته طراحی شده است.

محمد علی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه‌های دهه بصیرت اظهار داشت: ۹ دی به عنوان یک روز سرنوشت‌ساز برای انقلاب اسلامی بوده که فتنه بزرگ آمریکایی در سال ۸۸ در آن روز توسط مردم دفن شد.

وی افزود: طراحی‌های چندساله دشمن برای ضربه به جمهوری اسلامی در فتنه ۸۸ تجلی پیدا کرد و مشت محکم مردم نیز در روز ۹ دی خود را نشان داد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه فتنه ۸۸ صرفاً مربوط به انتخابات نبوده، تصریح کرد: فتنه‌گران گناه‌های نابخشودنی از جمله فراهم سازی بستر ورود ایادی بیگانه را به کشور فراهم کردند و باعث شدند برخی خواص بی‌بصیرت از مردم عقب بمانند و حتی دیدیم افرادی با تکیه بر نام امام (ره) در مقابل جمهوری اسلامی قرار گرفتند و به فتنه‌گران پیوستند.

فتنه ۸۸ راهی برای دشمنی‌های مجدد

وی خاطر نشان کرد: فتنه ۸۸ باعث امیدواری دشمن و باز شدن راه برای فتنه‌های بعدی شد که مردودی برخی از خواص که سابقه یاری امام (ره) و لقب یار امام (ره) را به دوش می‌کشیدند را به همراه داشت و در مقابل نقش رهبری حکیمانه در حفظ راه و اندیشه امام (ره) به رخ کشیده شد و در واقع راهبردهای رسانه‌ای دشمن را برای مردم بر ملأ کرد.

احمدی با اشاره به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: پس از سال ۹۸ روز حماسه ملی با شهادت سردار سلیمانی که مظهر ولایت‌مداری و بصیرت بود گره خورده که توصیه‌های حاج قاسم در وصیت‌نامه‌اش نشانگر بصیرت وی بود.

وی شایسته‌ترین فرد برای گرفتن لقب بصیر، خدمت به مردم و ولایت مدار را حاج قاسم دانست و افزود: بنابراین نمی‌توان ۹ دی را از ۱۳ دی جدا بدانیم و باید برنامه‌های این دو روز را در غالب یک بسته طراحی کرد.

یوم‌الله ۹ دی تجلی اراده ملی و رمز عبور از فتنه

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان افزود: ما باید تلاش کنیم که اتفاقات فتنه ۸۸ را برای جوانان امروز تبیین کنیم و گناه‌های نابخشودنی سران فتنه را متذکر شویم و البته شهادت حاج قاسم نیز باید به درستی برای جوانان تبیین شود که چرا دشمن به دنبال قتل این شخصیت بود.

وی با اشاره اقدامات خوب شهرداری گفت: شعار محوری ۹ دی امسال «یوم‌الله ۹ دی تجلی اراده ملی و رمز عبور از فتنه» است، باید به صورت منسجم کاری کنیم که این روز به فراموشی سپرده نشود و به خوبی بزرگداشت این یوم الله در اصفهان نیز اتفاق بیافتد و اقدامات لازم جهت تسهیل رفت و آمد مردم از تمام مناطق به محل برگزاری مراسم ۹ دی انجام شود.

احمدی افزود: باید موکب‌ها و هیئت‌ها در مسیر تشییع شهدا از روزهای قبل مستقر بشوند و اطلاع‌رسانی‌ها پیرامون جلوگیری از ترافیک و معطلی مردم انجام شود.

وی ادامه داد: روز ۱۶ دی ماه باید شاهد اجتماع عظیم مردم باشیم که اطلاع رسانی حداکثری نهایتاً تا دو روز آینده باید اتفاق بیافتد و تجهیزات لازم سریعاً فراهم شود.

فرماندار اصفهان تاکید کرد: باید ملاحظات بهداشتی نیز رعایت شود ضمن اینکه ستاد مقابله با کرونا اعلام کرده با توجه به آبی بودن وضعیت اصفهان محدودیت خاصی نیاز نیست.