ورامین- نماینده مردم ورامین،‌پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سهم ناچیز وزارت ارشاد از بودجه ۱۴۰۱ گفت: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد در بودجه سال آینده ۱.۵ درصد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نوش آبادی پیش از ظهر شنبه در نشست با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اظهار داشت: دغدغه‌های نمایندگان جامعه فرهنگ، هنر و رسانه عمومی است و به عنوان یک مطالبه باید مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

نوش آبادی با اشاره به اینکه ورامین پتانسیل و استعدادهای بالقوه و بالفعل دارد و شرایط جهت بروز اندیشه‌ها می‌تواند نمایان شود گفت: این منطقه دارای قابلیت‌های فراوانی می‌باشد و بنابر توصیفات مقام معظم رهبری باید درخشش از هنر متبلور شود تا مردم طعم شیرین هنر ایرانی و اسلامی را بچشند و لازمه این امر حمایت در ابعاد مادی و معنوی از اصحاب فرهنگ و هنر است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برای انتقال مفاهیم راهی جز ابزار هنر نیست تا بتوان جلوه‌هایی از حقایق را ترویج کرد و بر اساس سند تحول و توسعه فرهنگی یک نقشه راهی وجود دارد که سهم دیار ۱۵ خرداد باید مشخص شود و می‌بایست تقویت شود.

وی با بیان اینکه سهم وزارت فرهنگ و ارشاد در بودجه سال پیش رو ۱.۵ درصد است که بسیار ناچیز می‌باشد افزود: در این عرصه از سوی متولیان می‌تواند بودجه‌ها تأمین شود و باید از گروه‌های فرهنگی- هنری ورامین حمایت ویژه شود و از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بخشی از نیازهای منطقه را برطرف کرد.

نوش آبادی بیان داشت: یکی از نکات قابل تأمل عدم اختصاص سهم مالی ورامین از سوی متولیان شنیده شده که این امر باید جبران شود تا بتوان از تمامی انجمن‌ها و گروه‌های مختلف حمایت شود و امیدوارم با استفاده از منابع موجود مشکلات فعلی را برطرف کرد تا حضور مدیرکل در چنین روزی مثمرثمر باشد.