زاهدان - مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری های صورت گرفته ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ابلاغی پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ به پروژه های راهسازی استان تخصیص یافت.

عطاء اله اکبری در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه با تخصیص انجام شده ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ محقق شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ساخت ۹ پروژه راه سازی شامل ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه و ۱۰ کیلومتر راه اصلی در تمام محورهای مواصلاتی استان توسط این اداره کل در حال اجراست که ساخت و تکمیل آنها به تخصیص به موقع اعتبارات بستگی دارد.

وی با قدردانی از همراهی استاندار سیستان و بلوچستان در تخصیص اعتبارات، ادامه داد: اعتبارات پروژه‌های راهسازی استان از محل اعتبارات استانی و ملی (شامل توازن، مناطق محروم و پیوست قانون بودجه) تأمین می‌گردد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از مجموع سه بخش اعتبارات ملی تنها اعتبارات پیوست قانون بودجه ۱۴۰۰ به پروژه‌های راه سازی استان تخصیص یافته است، گفت: با توجه به ضرورت تکمیل هر چه سریع‌تر پروژه‌های راه سازی استان پیگیر هستیم اعتبارات توازن و مناطق محروم نیز تا قبل از پایان سالجاری محقق گردد.

اکبری با بیان اینکه برای احداث هر یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان بطور متوسط بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است، بیان کرد: پیش بینی شده است در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا پایان سالجاری ۵۰ کیلومتر بزرگراه در استان تکمیل و آماده بهره برداری شود.
وی با بیان اینکه این اداره‌کل برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان و فراهم شدن زمینه تردد ایمن کاربران جاده‌ای توسعه بزرگراه‌ها را در اولویت کاری خود قرار داده است، خاطر نشان کرد: تلاش داریم در صورت تخصیص مابقی اعتبارات مصوب علاوه بر تسریع در ساخت پروژه‌های کنونی احداث پروژه‌های جدید بزرگراهی را تا قبل از پایان سالجاری در استان آغاز نمایم.