در یکی از مدارس برلین یک ربات آواتار به جای دانش آموزی که قادر به حضور در مدرسه نیست، در کلاس درس حاضر شد تا رابط بین او و همکلاسی و معلمش باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، جاشوا مارتنانجلی ۷ ساله به اندازه ای بیمار است که نمی تواند به مدرسه برود. اما این دانش آموز آلمانی می تواند با استفاده از یک ربات آواتار که در کلاس درس و در جای او می نشیند با معلم و همکلاسی هایش ارتباط برقرار کند.

هنگامیکه جاشوا جمله ای می گوید، این ربات یک سیگنال چشمک زن می فرستد. اوته وینتربرگ مدیر مدرسه پوستبلوم در برلین می گوید: کودکان از طریق ربات با جاشوا حرف می زنند، می خندند و گاهی اوقات حین درس نیز با او محاور می کنند. جاشوا به راحتی می تواند این کارها را انجام دهد.

این کودک آلمانی به نوعی بیماری ریوی شدید مبتلا است و لوله ای روی گردن وی قرار دارد.

پروژه مذکور به طور خصوصی و توسط انجمن محلی در منطقه مارزان-هلرزدورف برلین انجام شده است. تورستن کهون رایزن آموزشی این منطقه می گوید: ما تنها منطقه در برلین هستیم که ۴ ربات آواتار برای مدارسمان خریده ایم. دلیل این امر نیز شیوع کووید ۱۹ بود اما تصور می کنیم در آینده و فراتر از کووید ۱۹ از این ربات استفاده کنیم.

او در ادامه افزود: گاهی اوقات کودکی نمی تواند به طور حضوری در کلاس درس حاضر شود. اما ربات آواتار می تواند برای او شانس حضور یافتن در مدرسه را فراهم کند.