حجت الاسلام صالحی افغانی باتوجه به تمرکز طالبان بر مسئله امر به معروف ونهی از منکر به شیوه غلط خواستار تبیین دیدگاه شیعه در فریضه امر به معروف و نهی از منکر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صالحی افغانی رئیس شورای عالی شیعیان افغانستان از پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر بازدید کرد.

وی پس از بازدید از پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر در جلسه با حجت الاسلام رضوی مهر رئیس پژوهشکده اظهار داشت: با توجه به دیدگاه افراطی که طالبان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارند که همین امر باعث ایجاد ذهنیت غلط در مردم و شهروندان افغانی شده است خواستار تبیین تمایز دیدگاه شیعه با طالبان در فریضه امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

رئیس شورای عالی شیعیان افغانستان گفت: پژوهشکده ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند در بحث تبیین دیدگاه درست این دو فریضه به حوزه‌های علمیه و علمای افغانستان کمک کند.

در ادامه جلسه حجت الاسلام رضوی مهر رئیس پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر ضمن خیر مقدم گزارشی از فعالیت‌های پژوهشکده را ارائه کرد.

در پایان جلسه تفاهمنامه ای بین پژوهشکده ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای عالی شیعیان افغانستان در راستای تولید محتوا، برگزاری دوره‌های آموزشی و پشتیبانی علمی از طلاب، اساتید، علما و حوزه‌های علمیه افغانستان به امضا دو طرف رسید.