گناوه- همزمان با سومین روز دهه مبارک فجر در آئینی با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، نخستین اسکله شناور تفریحی گردشگری در بندر گناوه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این آئیین افتتاح این اسکله اظهار داشت: اسکله بندر گناوه یکی از سه اسکله تفریحی گردشگری در حال انجام در استان است که خوشبختانه امروز به بهره برداری می‌رسد و دو اسکله دیگر نیز که مربوط به بنادر کنگان و دیلم است که تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید.

سیاوش ارجمندزاده افزود: همچنین مشابه همین اسکله برای بندر دیر نیز پیش بینی شده است که فاز مطالعاتی آن به پایان رسیده و سال آینده فاز اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی عنوان کرد: اسکله شناور تفریحی گردشگری بندر گناوه داری ۲۰ متر طول و ۵ متر عرض و قابلیت پهلوگیری سه فروند شناور تفریحی به صورت همزمان است.

ارجمند زاده اضافه کرد: حداکثر شناوری که از نظر آبخور قابلیت پهلوگیری در کنار این اسکله را دارا هستند شناورهای با آبخور ۴ متر می‌باشد که قابلیت جابجایی تا ۱۰۰ گردشگر را دارند.

وی بیان کرد: یکی از خصوصیات این اسکله‌ها طراحی آنهاست چون که پهلوگیری برای قایق‌های کوچک نیز در کنار آن امکان پذیر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: ظرفیت‌ها و پتانسیل بندر گناوه بخصوص در حوزه گردشگری ما را بر آن داشت که از دو سال گذشته این مطالعه را انجام دهیم و امروز بتوانیم با افتخار این مهم را تقدیم مردم خوب گناوه کنیم.

ارجمند زاده در خصوص طرح‌های توسعه‌ای بنادر شمالی استان بوشهر، گفت: هر سه بنادر ریگ، گناوه و دیلم مطالعات اجرای آنها با دستور رئیس جمهور در سفری که به بوشهر داشتند به ما ابلاغ شد و ما مطالعات اجرایی آنها را انجام دادیم که این مطالعات تا پایان امسال به نتیجه خواهد رسید و برای فاز اجرایی آن در سال آینده هماهنگی‌های لازم با سازمان بنادر و دریانوردی را انجام خواهیم داد تا اعتبار لازم جهت اجرای این پروژه‌ها تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح‌های توسعه‌ای ما هر سه بندر را به شکلی از خور خارج خواهیم کرد تا امکان توسعه‌های آتی نیز برای آنان میسر شود و محدودیت‌های خور برای تردد و تجارت دریایی رفع شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: همچنین در خصوص لایروبی موقت نیز برای هر سه بندر پروژه‌هایی جداگانه تعریف خواهیم کرد تا به صورت موقت عمق اب را افزایش دهیم تا پروژه‌ها به اجرا درآید و در آینده نزدیک به نتیجه برسد و قابل بهره برداری شود.

وی در خصوص ساماندهی شناورها، عنوان کرد: آئین نامه جدید به صورت غیر رسمی به ما اعلام شده است اما ما منتظر ابلاغ رسمی آن طی مکاتبه از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم تا با اجرای این آئین نامه جدید مشکلات همه کسانی که متقاضی ساماندهی هستند حل شود.