بوشهر- فرمانده مرزبانی کشور گفت: در لایحه بودجه امسال اعتبارات ویژه‌ای از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای، برای اجرا طرح هوشمندسازی در مرزها و خوشایندسازی هنگ‌های مرزی مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد علی گودرزی چهار شنبه شب در نشست با استاندار بوشهر با تبریک سال جدید و قدردانی از تعامل استاندار و مجموعه دستگاه‌های اجرایی و نیروی‌های مسلح با فرماندهی مرزبانی استان بوشهر اظهار داشت: استان مهم و استراتژیک بوشهر در کشور بسیار مهم است که تقویت زیرساخت‌های مرزبانی در اولویت قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه مرز بیان کرد: تشکیل کارگروه مرز در تمامی استان‌های مرزی و ساحلی بسیار مهم است و انتظار می‌رود استانداران ساحلی و مرزی در این زمینه توجه ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به همسایگی کشورهای مختلف حاشیه خلیج‌فارس با استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به برگزاری جام جهانی فوتبال قطر در سال جاری و همسایگی این کشور با استان بوشهر ضمن تقویت تعامل، کمک و پشتیبانی‌های لازم به قطر مورد توجه ویژه قرار دارد.

فرمانده مرزبانی کشور با تاکید بر توجه به استیفای حقوق مرزنشینان و ساحل‌نشینان بیان کرد: ساماندهی شناورهای فاقد هویت و اجرا طرح سجاد در اولویت برنامه‌های مرزبانی قرار دارد.

وی با اشاره به تحقق به شعار امسال مقام معظم رهبری افزود: توجه ویژه به عملیاتی کردن طرح‌ها بر اساس شعار تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین در اولویت برنامه مرزبانی قرار دارد و در این راستا از نخبگان استفاده می‌شود.

فرمانده مرزبانی کشور از اجرا طرح خوشایند سازی هنگ‌های مرزی خبر داد و افزود: در لایحه بودجه امسال اعتبارات ویژه‌ای از محل تملک دارایی و سرمایه‌ای، برای اجرا طرح هوشمندسازی در مرزها و خوشایندسازی هنگ‌های مرزی مصوب شده است.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی سازمانی یکی دیگر از طرح‌ها است اضافه کرد: سالانه ۳ هزار واحد مسکونی سازمانی در نقاط مرزی کشور از جمله سواحل استان بوشهر ساخته می‌شود که همکاری در تأمین زمین برای عملیاتی شدن این مهم ضروری است.