وزیر امور خارجه روسیه امروز با تأکید بر حل مشکل تحریم‌های غرب علیه کشورش، از آغاز مرحله بعدی عملیات‌ ویژه نظامی در اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه درباره استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین اعلام کرد: در این مرحله گزینه سلاح های متعارف را بررسی می‌کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه در خصوص تحریم های غرب علیه کشورش اضافه کرد: ما این مشکل را حل کرده‌ایم و آماده همکاری با کشورهایی هستیم که به محدودیت‌ها نپیوسته‌ اند.

وی در ادامه اضافه کرد: عملیات ویژه نظامی در اوکراین ادامه خواهد داشت. مرحله بعدی عملیات نظامی روسیه در اوکراین آغاز شده است.

«سرگئی لاوروف» همچنین در مصاحبه با ایندیا تودی گفت: فکر می‌ کنم «ولادیمیر زلنسکی» به ابزار دست بازی غرب در برابر روسیه تبدیل شده است. در واقع باید بگویم که کشورهای غربی رئیس جمهور اوکراین را برای نادیده گرفتن توافق مینسک ترغیب کردند. اگر زلنسکی در اجرای توافقات مینسک همکاری می‌ کرد، بحران مدت ها پیش پایان یافته بود.

گفتنی است که روسیه از ۵ اسفند ماه سال گذشته به دلیل نادیده گرفتن دغدغه‌ های امنیتی مسکو از سوی ناتو و آمریکا، عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین به هدف نازی زدایی از این کشور آغاز کرد.