شهرکرد- سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: تهیه نقشه راه به منظور تعیین فعالیت های اولویت دار حوزه بهزیستی استان در دستور کار قرار دارد.

علی نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۴۹ هزار و ۵۴۴ خانوار در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش بهزیستی هستند، اظهار کرد: بیش از ۱۴ هزار و ۷۳۰ خانوار در استان ماهانه مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ۹ هزار و ۹۰۶ معلول در چهارمحال و بختیاری مستمری توانبخشی دریافت می‌کنند، عنوان کرد: به ۵۶۸ معلول ضایعه نخاعی در استان حق پرستاری پرداخت می‌شود.

سرپرست سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۲۴ خانه و مرکز شبانه‌روزی توانبخشی در استان وجود دارد که ۷۳۶ نفر در این مراکز و خانه‌ها نگهداری می‌شود.

نصیری ادامه داد: به سه هزار و ۲۲۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری کمک هزینه اجتماعی و معیشت پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۴۶۰ خانوار پشت نوبت برای دریافت مستمری هستند، مطرح کرد: سه هزار و ۹۰۶ زن سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی چهارمحال و بختیاری استفاده می‌کنند.

۲۰۵ زوج در چهارمحال و بختیاری متقاضی فرزندخواندگی هستند

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۰۵ زوج در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند که این مهم بر اساس شرایط و قوانین خاص خود انجام می‌شود.

نصیری با بیان اینکه دیدگاه اشتباهی در خصوص فعالیت‌ها و ارائه خدمت سازمان بهزیستی در جامعه وجود دارد، گفت: عمده فعالیت‌های این سازمان مربوط به عموم مردم می‌باشد.

وی به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: بسته‌های آموزشی و فرهنگی برای مناطق آسیب زا و در معرض خطر تهیه شده و تاکنون اقدامات قابل توجهی در این راستا انجام گرفته است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: این سازمان بیش از ۵۰ فعالیت اساسی را در جامعه انجام می‌دهد که بخشی از آن ارائه خدمت به معلولان می‌باشد.

نصیری با بیان اینکه ۴۵ مرکز مشاوره در چهارمحال و بختیاری فعال است، اظهار کرد: طی سال گذشته این مراکز به بیش از هزار و ۶۰۰ نفر مشاوره داده اند.

وی به مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ اشاره کرد و افزود: متخصصان این حوزه از طریق تلفن به صورت رایگان به عموم مردم مشاوره می‌دهند که در سال قبل بیش از ۲۶ هزار تماس با این مرکز گرفته شده است.