اردبیل- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، تشدید نظارت‌ها برای تنظیم بازار انجام شده و ۲۷ فقره تخلف احتکار در استان اردبیل به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی آذر عصر چهارشنبه در بازدید از آخرین وضعیت فعالیت اکیپ‌های نظارتی و کنترلی تعزیرات حکومتی در اردبیل اظهار کرد: ما با تشدید نظارت‌ها و افزایش اکیپ‌های فعال نظارتی تا سه برابر سعی کردیم تا جرایم و تخلفات مختلف را به دقت مورد رصد و پایش قرار دهیم.

وی سرعت رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات حکومتی را یادآور شد و تصریح کرد: ما حتی در کمتر از ۲۴ ساعت حکم متخلفان صنفی را صادر کرده و پرونده‌ها را خارج از نوبت در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار دادیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در این چند روز ۴۴۴ فقره تخلف در سطح استان به ثبت رسیده که ۲۷ فقره مربوط به تخلف احتکار است.

رحیمی آذر افزود: از این تعداد ۲۰ فقره پرونده تخلف احتکار مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان به ۴۴ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کالاهای احتکار شده بعد از کشف و حمل به محل مورد نظر، از طریق شبکه رسمی توزیع در اختیار مردم قرار گرفته است.

رحیمی آذر اضافه کرد: همچنان سامانه ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت در خدمت هموطنان است تا گزارش‌های خود را در سریع‌ترین زمان ارائه کرده تا ما به سرعت در محل وقوع تخلف حاضر و با عوامل تخلف ثبت شده، برخورد جدی را داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما با هیچ‌گونه عوامل و عناصر گرانفروشی، احتکار و ممانعت از فروش محصول مماشات نمی‌کنیم و سعی ما بر این است تا با تخلفات در چارچوب قانون برخورد کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل ادامه داد: بر اساس آخرین تصمیم‌گیری‌ها جرایم تعزیراتی پنج برابر افزایش یافته و ما بیشترین جریمه را برای متخلفان صنفی در طرح جدید اعمال می‌کنیم تا دیگر به خود جرئت انجام تخلف را در خارج از چارچوب قانونی ندهند.