قزوین-دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: دستگاه قضایی با عوامل مستقیم و غیر مستقیم این رخداد ضد ارزشی و هنجارشکنانه برخورد جدی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر محمد قاسمی در جمع خبرنگاران در خصوص رخداد ضد ارزشی و ناهنجارانه حسینیه امینی‌ها اظهار کرد: اتفاقی که در چند روز گذشته در رابطه با حسینیه امینی‌ها رسانه‌ای شد، روح جامعه را جریحه دار کرده است.

این مسئول تاکید کرد: حسینیه امینی‌ها یک بنای تاریخی است که به نام حضرت سیدالشهدا نام گذاری شده و در سال‌های پیش از انقلاب هم مراسم‌های مذهبی و روضه خوانی در این محل برگزار می شده و این شیوه و سبک باید ادامه پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه حسینیه امینی‌ها یک موقوفه و یک بنای تاریخی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه حسینیه امینی‌ها یک موقوفه خاص است، اوقاف توجه ویژه ای به آن دارد و از متولیان آن به شمار می‌رود، همچنین از حیث اینکه یک بنای تاریخی است، میراث فرهنگی نیز متولی دیگر آن است و هر دو این متولیان به موقع اقدام کرده و به دستگاه قضائی علیه این اقدام هنجارشکنانه شکایت کردند.

وی افزود: دستگاه قضائی نیز با عوامل مستقیم و غیرمستقیم این جریان برخورد جدی خواهد کرد که از اتفاقات این چنینی پیشگیری شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه بناهای موقوفی و تاریخی باید در راستای کاربری معین خود، مورد بهره برداری قرار گیرند، تشریح کرد: از چنین بناهایی باید استفاده تجاری و گردشگری شود و اگر غیر از این باشد، غیر قابل قبول است.

وی خاطر نشان کرد: به سازمان‌های نظارتی و متولی هشدار می‌دهم که نظارت لازم باید درون سازمانی بوده و نسبت به متولیان و عوامل اجرایی و بهره برداران وجود داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: حاکمیت باید نقش حاکمیتی و نظارتی خود را حفظ کند در غیر این صورت متولی که توجه لازم را نداشته باشد، سلب صلاحیت خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: از دو سازمانی که در این زمینه بیانیه مشترک دادند تشکر می‌کنم، شکایت هردو این سازمان‌ها امروز در دادسرای قزوین ثبت شده است.