کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه گفت: انتقال فرهنگ اسلامی به جامعه از طریق آموزش و پرورش امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما ظهر سه‌شنبه در نشست استانی همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش و در دفتر نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در منویات خود تاکید کردند که از دانشگاه‌های ما باید بچه مسلمان خارج شود و همین جمله مسیر و برنامه‌های ما را برای حرکت کردن و نقطه آغاز فعالیت‌ها روشن کرد.

وی با اشاره به اینکه تربیت بچه مسلمان در جامعه و دانشگاه نیازمند برنامه‌ریز است، افزود: زمانی می‌توان به جامعه بچه مسلمان تحویل داده شود که از پایه و سنین کمتر تربیت آغاز شود چرا که تربیت آنها در دانشگاه‌ها نیاز به پیش زمینه دارد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: با دقت در تفکرات بزرگان خود در میابیم که شخصیت‌های تراز اول و بزرگان درک کرده بودند که فرهنگ از طریق آموزش و پرورش وارد جامعه می‌شود.

علما با بیان اینکه مدارس بسیاری توسط علمای شیعی تأسیس شده، تاکید کرد: مدارس اسلامی که توسط بزرگان ساخته شدند را دریابید و هدف از ساخت این مدارس را کشف کنید تا بتوانید در آن مسیر گام بردارید.

وی وظایف اصلی علما و معلمین را تربیت نسل جوان دانست و خاطر نشان کرد: نمونه آموزش‌های داخل و خارج از کشور را ببینید و هدف آنها را پیدا کنید و در آخر با توجه توصیه‌های امام خمینی (ره) به یک هدف نهایی دست یافته و تصمیم‌گیری‌های درستی اتخاذ گردد.

امام جمعه کرمانشاه نسل جوان را سرمایه‌های کشور دانست و بیان کرد: این سرمایه‌ها باید با اصول اسلام بار بیایید تا همگی در راه خدمت به اسلام قدم برداشته و برای اسلام کار کنیم.

وی به رویدادهای سوم خرداد اشاره کرد و ادامه داد: همه امروز وارثان انقلاب و آرمان‌های آن هستیم و از وقایع اسلام و اهداف امام خمینی (ره) در را اسلام باید درس گرفته تا بتوانیم در این مسیر خدمتگزار انقلاب باشیم