گناوه-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: جهاد تبیین تنها راه برون رفت از محاصره تبلیغی گسترده دشمنان است و مؤثرترین نقش در این جهاد بر عهده روابط عمومی‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی سه شنبه شب در نشست روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه اظهار داشت: در دنیای کنونی کشورهایی قدرتمند هستند که اطلاعات بیشتر و قدرتمندی در زمینه‌ها و عرصه‌های مختلف در اختیار داشته باشند و هر چه این اطلاعات بیشتر، قدرت آن کشور بیشتر خواهد بود و با اطلاعات کافی و لازم می‌تواند بر طرف مقابل خود غلبه کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه افزود: تهاجم استعماری و استعمارگری امروز از حالت جنگ سخت و با چکمه و تفنگ خاتمه یافته است و استعمار دیگر نمی‌تواند تنها با زور تفنگ بر بسیاری از کشورها غلبه کند لذا به جنگ نرم روی آورده است.

وی گفت: قدرت هر کشوری مردم آن کشور هستند و برای به دست گرفتن قدرت یک کشور باید فکر و ذهن مردم آن کشور را مدیریت و هدایت کرد.

وی گفت: امروز استعمار برای مقابله با کشورها بر ذهن مردم مدیریت می‌کند و اگر کشوری کاری را انجام دهد ذهن و فکر مردم را منحرف و اجازه تمرکز بر کار خوب را به مردم نمی‌دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه ادامه داد: ا امپراطوری رسانه‌ای امروز به استعمار فرانو و جدید تبدیل شده است که شاید بتوان گفت تکنولوژی قدرتمند در این جنگ نیز در اختیار آنها قرار دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان که از جنگ سخت با نظام اسلامی ناامید شده‌اند امپراطوری رسانه‌ای را شکل داده‌اند که هجمه‌های سنگین به راه انداخته است و امروز کانال‌ها و شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و در تمام جهات علیه کشور ما برنامه می‌سازند و این قدرت رسانه است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر نقش جهاد تبیین در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان در شرایط جنگ نرم گفت: جهاد تبیین تنها راه برون رفت از محاصره تبلیغی گسترده دشمن است و نقش مؤثر در این جهاد بر عهده روابط عمومی‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه اضافه کرد: روابط عمومی چشم یک سازمان و دستگاه است که مدیران با واسطه آنها با بیرون سازمان و اداره و دستگاه ارتباط دارند و ضمن اینکه جامعه آنها را به واسطه اخبار و گزارشات می بیند آنها نیز از این طریق با مردم ارتباط دارند.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید اقدامات و خدمات اداره و دستگاه‌ها مربوطه خود را برای مردم تبیین و بازگو کنند و فعالیت‌ها و خدمات رسانی‌هایی انجام شده را برجسته شود.

اسدی یادآور شد: اگر روابط عمومی بتواند مدیران را نسبت به مسائل حساس کند و اطلاعات را به خوبی به مردم منتقل کنند ضمن معرفی اداره و دستگاه فعالیت مدیران نیز دیده خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز در جنگ روایتگری نرم قرار داریم و دشمنان در حال این روایتگری هستند و در کشور ما روابط عمومی‌ها باید با روایتگری خدمات، موانع و مشکلات اداره خود را به صورت گسترده برای مردم بیان کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه با اشاره به اینکه روابط عمومی پل ارتباطی میان مردم و دستگاه‌ها است ادامه داد: داشتن مهارت فنی، دانش تخصصی، تجربه و سوابق خوب، توانمندی فردی، دخالت ندادن موضع گیری شخصی و سیاسی در تنظیم اخبار و اطلاعات و احترام به همه کانال‌های خبری و خبرگزاری‌ها از جمله مهمترین ویژگی‌های یک روابط عمومی است.

در این نشست روابط عمومی ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه نظرات و دیدگاه‌های خود را مطرح و بیان کردند.

در پایان این نشست از روابط عمومی‌های برتر و فعال ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان گناوه تقدیر شد.