وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، گزارشی از روند مذاکرات و تأثیر قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بر مذاکرات ارائه کرد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: جلسه امروز با حضور وزیر امور خارجه برگزار شد و وی گزارشی از روند مذاکرات و تأثیر قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بر مذاکرات ارائه کرد.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مذاکرات مسیر خاص خود را دارد اما قطعنامه شورای حکام هم بر آن تأثیرگذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حُسن نیت وارد گفتگو با آژانس بین المللی انرژی اتمی شد، انتظار صدور قطعنامه خلاف توافقات ایران و آژانس را نداشتیم. هرچند این قطعنامه محتوای محکم و خاصی ندارد و به نظر یک توصیه است که برای ما حائز اهمیت نیست.

عباس زاده مشکینی بیان کرد: شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور این قطعنامه دنبال ژست اقتدار و همگرایی با غربی‌ها و آمریکا بود و این قطعنامه از هیچ جایگاه قانونی و بین المللی برخوردار نیست.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ادامه جلسه، لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح بررسی شد.

وی بیان کرد: پیشنهاداتی بر اساس نظرات دستگاه‌های ذی ربط در نشست عنوان شد و نمایندگان با اصلاح قانون مذکور موافقت کردند. بررسی این لایحه در کمیسیون نهایی و برای طی مسیر قانونی، به صحن مجلس ارسال شد.