اردبیل- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: پذیرش طرح‌های فناورانه و حمایت از فناوران حوزه سلامت در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در دستور کار است.

فرهاد پورفرضی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بیش از ۴۵ جلسه شورای پژوهش دانشگاه از ابتدای دولت سیزدهم در اردبیل برگزار شده و ۳۷۷ مورد طرح و پایان‌نامه شامل ۲۳۱ مورد طرح و ۱۴۶ مورد پایان‌نامه در طول این مدت تصویب و اجرا شده که ۳۷ مورد از این پژوهش‌ها در حوزه پاندمی کووید -۱۹ بوده است.

وی از اخذ مجوز قطعی ۲ مرکز بیماری‌های گوارش، عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت و همچنین اخذ مجوز اصولی مراکز زئونوز، زیست حسگر و بیماری‌های ریه از وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: بر اساس نیازمندی‌های حوزه پژوهش و طبق مصوبات کمیته فنی، ۲ دستگاه RT-PCR، 2 دستگاه الایزاریدر، ۲ دستگاه ترمال سایکلر و یک دستگاه انکوباتور CO۲ برای آزمایشگاه جامع، مراکز و دانشکده‌ها خرید و تحویل این معاونت شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از ۲۸ مورد جلسه کمیته اخلاق در پژوهش دانشگاه، ۳۵۰ مورد طرح و پایان‌نامه مورد بررسی قرار گرفته که منجر به صدور ۳۳۷ مورد کد اخلاق شده و ۹ مورد از این مطالعات کارآزمایی بالینی بوده است.

پورفرضی با اشاره به برگزاری بیش از ۵۵ کارگاه علمی، پژوهشی دانشگاهی و پنج کارگاه کشوری توانمندسازی اعضای هیئت علمی توسط این معاونت و واحدهای پژوهشی دانشکده‌ها افزود: یک مورد گرانت پژوهشی از WHO، چهار مورد گرانت پژوهشی از استانداری و گرانت‌های متعدد محققان دانشگاه از نیماد و صندوق پژوهشگران جوان اخذ شده است.

وی از انعقاد قرارداد همکاری پژوهشی با دانشگاه بولونیای ایتالیا، سازمان بهداشت جهانی و همچنین راه‌اندازی سه مرکز تحقیقات زیست حسگر بیوسنسر، طب سنتی، آب‌درمانی و مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک دام و انسان زئونوز در دولت سیزدهم خبر داد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به حمایت از طرح‌های فناورانه، پذیرش و حمایت از فناوران حوزه سلامت در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه خاطرنشان کرد: میزبانی کشوری برنامه هم‌افزا، اعطای گرانت فناوری به ایده‌ها و طرح‌های فناورانه، گسترش فضای فیزیکی مرکز رشد و افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از ثبت اختراعات و ارائه مشاوره به صاحبان ایده و همچنین حمایت از محصولات ارائه شده توسط واحدهای فناور مستقر در مرکز رشد به منظور حضور در نمایشگاه‌ها از جمله مهمترین اقدامات حوزه فناوری در این مدت بوده است.