بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت و آمادگی نوآموزان در استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار نوآموز زیر پوشش طرح قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از روز گذشته طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی و دبستان در استان بوشهر آغاز شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان خاطرنشان کرد: ۲۹ پایگاه ثابت و ۱۴ پایگاه سیار در ۱۸ شهرستان و منطقه برای اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به پیش دبستان و دبستان فعال می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: سال گذشته برای نخستین بار همه نوآموزان بدو ورود به دبستان در این استان زیر پوشش طرح سنجش قرار گرفتند.

موحدی بیان کرد کرد: نوبت دهی برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از ۲۲ خرداد ماه سال جاری برای نوآموزان پیش دبستانی و نیز نوآموزانی که در سال تحصیلی پیش‌رو وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند و جامانده‌های احتمالی سنجش سال تحصیلی گذشته آغاز شده انجام شده است.

سنجش ۲۵ هزار نوآموز

وی افزود: بر اساس برآورد انجام شده پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۲۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و هفت هزار نوآموز پیش دبستانی در استان بوشهر زیر پوشش طرح سنجش سلامت نوآموزان قرار گیرند.

موحدی تاکید کرد: با توجه به پیوند سامانه‌های سنجش و سیدا در سال تحصیلی جدید امکان ثبت نام دانش آموزان بدون انجام سنجش به هیچ عنوان امکان پذیر نیست و والدین ضمن توجه به این نکته، فرایند سنجش نوآموز خود را به هیچ عنوان به تأخیر نیندازند.

وی با اشاره به مراحل اجرایی طرح سنجش گفت: در اولین گام، مدیر مدرسه بعد از ثبت نام نوآموز و نوبت گیری برای وی، رسید نوبت سنجش را در اختیار خانواده نوآموز قرار داده و پس از آن خانواده در روز و ساعت مقرر با همراه داشتن اصل شناسنامه نوآموز و شناسنامه و کارت ملی والدین، کارت واکسن تکمیل شده و یک قطعه عکس سه در چهار از نوآموز همراه با وی به پایگاه سنجش مراجعه می‌کند تا ارزیابی و غربالگری اولیه نوآموز انجام شود.

موحدی گفت: نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری اولیه مشکوک به وجود مشکل باشند به پایگاه ارزیابی تخصصی ارجاع داده می‌شوند.