شیراز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:برای بهتر برگزار شدن هفته گرامیداشت حافظ شیرازی در تلاشیم دبیرخانه‌ای در وزارت ارشاد تشکیل دهیم و ازهمه هنرمندان و فرهنگوران کشور استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا قانعی در نخستین نشست هماهنگی رویدادهای فرهنگی و هنری هفته بزرگداشت حافظ، تاکید کرد: گنجینه‌ای به نام حافظ شیرازی، متعلق به همه ملت ایران است که آوازه شهرتش جهان را در برگرفته است، از این رو حافظ شیرازی شخصیتی بین‌المللی است و ما برای گرامیداشت ایشان هر چه توان در عرصه‌های هنری و فرهنگی داریم، به میدان خواهیم آورد.

وی با اشاره به انس و الفت حافظ با قرآن کریم تصریح کرد: شخصیت قرآنی حافظ و اشعار به جای مانده از ایشان سرمایه‌ای غنی از معرفت و ایمان را برای نسل جدید به یادگار گذاشته است و بی شک انس با حافظ و اشعارش ما را به گذشته پر افتخارمان پیوند می‌دهد.

قانعی با اشاره به اهمیت استفاده از ابزار هنر در بزرگداشت این شاعر گرانقدر بیان کرد: سعی می‌کنیم امسال از ابزار هنر بیش از پیش برای معرفی این شاعر گرانمایه بهره ببریم و در این راه از همه علاقه‌مندان به شخصیت حافظ شیرازی یاری می‌طلبیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اهالی هنر و فرهنگ و گردشگری و سرمایه‌گذارانی که امکان همراهی با این اداره‌کل در برگزاری این رویداد را دارند خواست تا پیشنهادات خود را با معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره ارشاد در میان بگذارند.

وی اظهار کرد: برای هر چه بهتر برگزار شدن هفته گرامیداشت حافظ شیرازی تلاش خواهیم کرد دبیرخانه‌ای در سطح وزارت ارشاد تشکیل شود و از همه هنرمندان و فرهنگ وران در سراسر کشور برای برگزاری این آئین یاری بگیریم.

قانعی همچنین وجود مرکز حافظ شناسی با چنین سطح علمی و پژوهشی را سرمایه‌ای برای شهر شیراز و استان فارس دانست و گفت: باید از ظرفیت‌های علمی این مرکز کمال استفاده شود و حمایت‌های لازم از فعالیت‌های آن‌ها به عمل آید.

کاووس حسن‌لی، رئیس مرکز حافظ شناسی نیز در این نشست با نگاهی به پیشینه کارکردی مرکز حافظ‌شناسی، گفت: در هجمه جهانی که به فرهنگ، هنر و ادب ایران می‌شود، این مرکز زیر بار همه فشارها درونی و بیرونی، امسال به پانزدهمین سال کاری خود نزدیک می‌شود.

وی افزود: پیشنهادهای این مرکز برای برگزاری هفته بزرگداشت حافظ را به دو بخش کاربردی و عملیاتی و رویدادهای آینده‌نگرانه و بلند مدت تقسیم کرد که از جمله پیشنهادات بلند مدت و ماندگار آن اختصاص مکان ویژه مرکز حافظ شناسی است.

حسن‌لی بیان کرد: مشارکت مجموعه‌ها و دستگاه‌های دولتی و مردمی به هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این رویداد کمک خواهد کرد و در عین حال مرکز حافظ شناسی تمام توان خود را برای ارتقای سطح کیفی این رویداد به کار خواهد بست.