شیراز- مدیرعامل بنیاد هدایت گفت:خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه نقشه راه برای رسیدن به تعالی و در نهایت تحقق جهان نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر میر محمدیان ظهر چهارشنبه در همایش مسجد جامعه پرداز بیان کرد: اگر شخصی مشتاق ظهور امام زمان (عج) است باید روش‌های رسیدن به ظهور نیز بداند و تلاش کند تا شرایطی فراهم کند که مقدمات ظهور فراهم شود.

وی ادامه داد: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه عنوان و نقشه راهی است که برای رسیدن به تعالی باید مدنظر باشد و تلاش کرد تا از این طریق به جهان نوین اسلام رسید.

حجت الاسلام میرمحمدیان متذکر شد: شناسایی تمدن و برنامه ریزی برای ایجاد تمدن اسلامی باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد تا بتوان عالم گیر و آماده برای مقابله با تمدن غرب باشد.

مدیرعامل بنیاد هدایت ادامه داد: سه نوع تفکر معرفت شناسانه در تمدن غرب وجود داشته و نباید در این اشتباه غرق شد که اگر مرگ بر آمریکا می‌گوئیم نباید نوع زندگی ما به گونه‌ای باشد که بیانگر تمدن غرب باشد.

وی ادامه داد: در تمدن نباید تمامی بخش‌ها شبیه به یکدیگر باشد و باید در گام نخست باید نرم افزار را فراهم کرد و پس از آن نسبت به فعالیت‌های سخت افزاری اقدام نمود

به گفته این مقام مسئول نمی‌توان از نرم افزارهای تمدن‌های دیگر در جامعه و تمدن اسلامی استفاده کرد بلکه باید از ظرفیت‌های اسلامی در تمدن استفاده کرد و بهترین مرجع برای جامعه قرآن است.

او ادامه داد: اگر سیستم عامل درست حاکمیت در جامعه تدوین گردد و بتوان از ولایت در جامعه استفاده نمود دیگر شاهد انحرافاتی نظیر فرهنگ‌های غربی در جامعه نخواهیم بود.

حجت الاسلام میر محمدیان در ادامه تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید تمامی شرایط محقق شدن تمدن اسلامی را فراهم کرد و باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده کرد تا بتوان زمینه محقق شدن منویات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب را فراهم کرد.