همدان- امام جمعه نهاوند با بیان اینکه امروز دشمنان انقلاب از هیچ‌گونه توطئه و فتنه‌ای فروگذار نیستند؛ گفت: ما نباید اجازه دهیم که دشمنان نظام و انقلاب، ارزش‌های دینی ما را زیر پا بگذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند ضمن عرض تسلیت ایام شهادت و اسارت اهل بیت (ع) اظهار کرد: یکی از عبرت‌های عاشورا این است که بدانیم و درک کنیم چه اتفاقاتی در کربلا به وجود آمد که باعث رخ دادن چنین حادثه سنگین و تلخی شد.

وی بیان کرد: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند بزرگترین فتنه، فتنه بنی امیه است، که با اهداف شوم خودشان می‌خواستند جانشینی برای پیامبر نباشد و احادیث پیامبر را از ذهن مردم دور گردانند، که این بلای بزرگ سال‌ها است که گریبانگیر مردم و جهانیان شده است.

امام جمعه نهاوند در رابطه با پایبندی مردم به نظام و انقلاب نیز گفت: امروز دشمنان انقلاب از هیچ‌گونه توطئه و فتنه‌ای فروگذار نیستند و نظامی که باید زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد، نمی‌خواهند این نظام پا برجا بماند و ما نباید اجازه دهیم که دشمنان نظام و انقلاب ارزش‌های دینی ما را زیر پا بگذارند.

حجت الاسلام مغیثی تاکید کرد: زنگ خطر دشمنان اسلام را در کنار خودمان نادیده نگیریم، وهابیت از یک طرف و مکتب لیبرال‌ها از طرف دیگر، و کسانی که با مذهب ارتباطی ندارند در لابلای این نظام دارند مبارزه می‌کنند اگر فکری به حال خانواده‌ها و فرزندانمان نداشته باشیم آسیب‌های جدی به جامعه اسلامی رسانده‌ایم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: جدا کردن نسل جوان از معارف دین مسئله‌ای نگران کننده در جامعه ما است، به بهانه وجود کرونا مجالس مذهبی را تعطیل کرده‌اند و فضای مجازی را به بهانه تحصیل، بی در و پیکر آزاد گذاشته‌اند؛ اگر واقعیت‌ها را نشنویم و نبینیم ظلم به خودمان و جامعه روبرو است.

امام جمعه نهاوند در پایان گفت: پنج شنبه این هفته مراسمی به مناسبت ۲۶ ام مرداد و سالروز ورود آزادگان و اولین نماز جمعه شهرستان برگزار می‌شود که امیدواریم این مراسم هر چه باشکوه‌تر در روز پنج شنبه برگزار شود.