بابل- قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، تبیین اندیشه ناب اسلامی را مهمترین رسالت بیان کرد و بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی را امری واجب و ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام روح الله حریزاوی پیش ازظهر دوشنبه در آئین تکریم و معارفه معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی مازندران، تبیین گری را وظیفه ذاتی تبلیغات اسلامی برشمرد و گفت: تبیین اندیشه ناب اسلامی مهمترین رسالت این سازمان است.

وی با عنوان اینکه وظیفه اصلی ما تبلیغ و تبیین اسلام ناب است، افزود: اسلام ناب، دین جهاد، قیام و مبارزه است و انقلاب اسلامی طبق فرمایش مقام معظم رهبری، انقلاب معترض است و تلاش می‌کند رویه‌های غلط را اصلاح کند.

وی ادامه داد: تبلیغات اسلامی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره جهاد تبیین را جدی گرفته است زیرا اکنون دوره جنگ تبلیغاتی است و دشمن برای قبضه افکار عمومی تلاش می‌کند.

حجت الاسلام حریزاوی با بیان اینکه دشمن خواب نیست، گفت: در جهاد فرهنگی موضع باید تهاجمی باشد و در آن میدان به دشمن حمله کرد و جنگ فرهنگی باید نامتقارن باشد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی تکثر و بی انظباطی در حوزه فرهنگی را از جمله مسائل و مشکلات بیان کرد و گفت: حرکت انقلابی و فرهنگی نیازمند بازسازی است و به عنوان نمونه بسیاری از دستگاه‌های فرهنگی مانع شکل گیری مهد قرآنی در مساجد هستند.

وی ادامه داد: بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور مسئله مهم و واجب شرعی است و باید به آن توجه شود.

حجت الاسلام حریزاوی با عنوان اینکه حوزه و روحانیت متصل به مردم هستند، حمایت دولت را از دستگاه‌های فرهنگی را لزام دانست و از تهیه سند جامع ملی در حوزه مساجد خبر داد و گفت: حکمرانی مساجد در اسلام برای این سند مورد مطالعه قرار گرفته است.

وی با اظهار اینکه میدان کار فرهنگی متنوع و متکثر است، افزود: کار فرهنگی به مسجد خلاصه نمی‌شود، بلکه از مساجد آغاز می‌شود زیرا میدان کار فرهنگی متنوع است.