قزوین - رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور با بیان اینکه به قیمت گذاری برای قیمت مرغ اعتقادی ندارم، گفت: قیمت مرغ در بازار باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر پیش از ظهر دوشنبه در جمع کارکنان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته برای مرغ آرین برنامه ریزی شده تا در چهار سال آینده شاهد افزایش تولید و خرید این نژاد در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی‌های ژنتیکی بالقوه و بالفعل و مناسب مرغ آرین و نیز توجه تمام مسئولان عالی رتبه کشور به خصوص وزیر جهاد کشاورزی این مهم در اولویت قرار دارد.

به گفته مهاجر، فعالان صنعت عرصه پرورش و تولید طیور ایران در جهان حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند از مؤسسه تحقیقات در خصوص مشکلات خودشان طلب کمک کنند.

این مسئول با بیان اینکه طول عمر اقتصادی گله‌ها باید افزایش یابد، گفت: ماندگاری سن گله‌ها باید افزایش یابد، چراکه بدون این اقدام در آینده ۹۵ درصد طیور و ۶۰ درصد دام کوچک در معرض نابودی قرار می‌گیرد.

رئیس مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور بیان داشت: به گزینی در نژادهای بومی باید در دستور کار استان قزوین قرار گیرد و برای آینده دام استان برنامه ریزی کرد.

مهاجر همچنین اظهار داشت: من به قیمت گذاری برای مرغ اعتقادی ندارم و باور دارم که باید قیمت مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود تا بازار بتواند همیشه ثبات داشته باشد.

وی یادآور شد: افزایش درآمد کشاورزان در واحد سطح برای کشت علوفه مورد توجه قرار گیرد تا در تولیدات ذرت علوفه‌ای برای خوراک دام اقدامات خوبی رقم بخورد.