مدیر رادیو جام‌جهانی درباره جزئیات این شبکه رادیویی که از دیروز افتتاح شده است توضیحاتی ارائه کرد.

مهدی آذر مکان دبیر شورای ورزش معاونت صدا و مدیر رادیو جام‌جهانی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره فعالیت این شبکه رادیویی بیان کرد: این شبکه از دیروز شروع به کار کرد و تا ۲۷ اذر که آخرین مسابقه جام جهانی قطر برگزار می‌شود، فعالیت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: فعالیت این شبکه ۲۴ ساعته است. از ۶ صبح تا ساعت ۱۳ برنامه‌های تولیدی و زنده که در حوزه جام‌جهانی است روی آنتن می‌رود. همچنین مستندهایی درباره تیم‌ها داریم. چند برنامه زنده از ساعت ۱۳ تا ۱ بامداد به همراه رقابت‌ها پخش می‌شود که با تحلیل کارشناسان هم همراه است.

مدیر رادیو جام جهانی عنوان کرد: از ساعت یک بامداد تا ۶ صبح گزیده‌هایی از بهترین برنامه‌های دیگر شبکه‌ها و همچنین بهترین مسابقه روز قبل را پخش می‌کنیم.

وی درباره پرداخت همه شبکه‌ها به جام جهانی و وجه تمایز این شبکه با دیگر شبکه‌ها عنوان کرد: تفاوتی که شبکه جام جهانی دارد این است که ما از جزیره کیش روی آنتن می‌رویم. تحلیل کارشناسی، استودیو و گزارشگران در کیش مستقر هستند. همچنین از ظرفیت‌هایی که در کیش است در بدنه کارشناسی و بدنه صداوسیما به عنوان گزارشگر و گوینده استفاده می‌کنیم و به این ترتیب با نهادهای همکار، هم افزایی داریم.

آذرمکان اضافه کرد: در دوره‌های قبلی جام جهانی فقط یک گزارش از رادیو پخش می‌شد اما الان ۲ گزارش پخش می‌شود یک گزارشگر از رادیو ورزش و یک گزارشگر هم از رادیو جام جهانی رقابت‌ها را گزارش می‌کند. به ویژه که هشت بازی تلاقی دارند و از ۱۶ بازی که با هم برگزار می‌شود هشت بازی را رادیو ورزش و هشت بازی هم در رادیو جام جهانی گزارش می‌شود.

وی به تعداد گزارشگران اشاره و بیان کرد: ۱۲ تا ۱۵ نفر گزارشگران ما هستند که گزارشگران قدیمی رادیو ورزش و برخی همکارانی از کیش هستند. خسرو والی زاده، مهرزاد عطاران، ارش اسدی، علی اکبر ارمنده ای از این جمله هستند.