قزوین- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۱۳ خانه خلاق تحت عنوان گنج شاهد در استان‌های کشور ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم رویدادهای استارتاپی را نیز با کمک این خانه‌ها برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست صمیمی تشکل‌ها، کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان قزوین که بعد از ظهر پنجشنبه برگزار شد اظهار کرد: خانواده ایثارگران در عرصه‌های مختلف برای این کشور افتخار افریده و نخبگان زیادی در میان آنها داریم.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ هزار نفر از خانواده‌های ایثارگر در کشور جویای کار هستند و باید تلاش کنیم تا با هدایت این افراد به سمت کارآفرینی مشکل اشتغال آنها را حل کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: اشتغال از طریق خوداشتغالی خرد در کشور شکست خورده و باید تلاش کنیم تا با استفاده از افراد توانمند در حوزه کارآفرینی زمینه اشتغال دیگران را فراهم کنیم.

وی از حمایت مالی از افراد دارای نقشه کسب و کار خبر داد و تاکید کرد: برای تبدیل ایده‌ها به پروژه‌های اقتصادی حمایت لازم را انجام خواهیم داد.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه از خانه‌های خلاق در استان‌ها حمایت می‌کنیم، عنوان کرد: ۱۳ خانه خلاق تحت عنوان گنج شاهد در استان‌های کشور ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم رویدادهای استارتاپی را نیز برگزار کنیم.

وی گفت: تا به امروز بیش از یک هزار شرکت استارتاپی وابسته خانواده ایثارگران و شهدا در کشور شناسایی شده است و تلاش می‌کنیم تا این شرکت‌ها از خدمات فنی و تسهیلاتی مناسب بهره مند شوند.

این مسئول در پایان یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم این شرکت‌ها با استفاده از حمایت‌هایی که برای آنها برنامه ریزی شده به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.