بیرجند-معاون دادگستری خراسان جنوبی گفت: برای برخی از افراد فریب خورده اغتشاشات اخیر در استان در قالب دوره‌های امید در طول شش ماه جلسات توجیهی برگزار و اجرای مجازات آنان تعلیق می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله وحدانی نیا صبح دوشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به موضوعاتی که در طرح جهش تولید پیرامون متراژ زمین در بسیاری از شهرستان‌ها از جمله بشرویه مطرح شده، بنا شد با توجه به وضعیت استان و ضرورت هزینه بر نبودن این طرح‌ها پیگیری لازم صورت گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی بیان کرد: در نهایت بعد از پیگیری‌ها مصوبه‌ای در این زمینه صورت خواهد گرفت و برای همه شهرستان‌های استان ملاک عمل خواهد.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه بخشی از جرایم در خراسان جنوبی مرتبط با فضای مجازی است، اظهار کرد: البته مجرمین در فضای مجازی در استان زیاد نیستند ولی بزه دیدگان از این طریق در خراسان جنوبی قابل توجه است.

وی گفت: شهروندان خراسان جنوبی مراقب باشند تا از طریق پیامک‌های انبوهی که به آنان ارسال شده و تقاضای ورود به لینک و واریز وجهی می‌شود از آنان کلاهبرداری نشود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: رسانه‌های جمعی در این حوزه باید آگاهی بخشی لازم را داشته باشند.

وحدانی‌نیا یادآور شد: شهروندان مد نظر داشته باشند که اگر از سایتی خرید کرده و کالا به آنان تحویل داده نشده است موضوع را از جنبه حقوقی پیگیری کنند.

وی گفت: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تفکیک بین لیدرهای اغتشاشات اخیر با فریب خوردگان و افرادی که امکان برخورداری از ارفاق قانونی را دارند، این موضوع در خراسان جنوبی مد نظر قرار گرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: برای این دسته از افراد فریب خورده در قالب دوره‌های امید از ۴۰ ساعت تا ۱۰۰ ساعت در طول شش ماه جلسات توجیهی برگزار و اجرای مجازات آنان تعلیق می‌شود.

وحدانی‌نیا گفت: یکی از مصوبات جلسات قبل شورا این بود در ایام مرخصی زندانیان محکوم به سرقت این موضوع جهت رصد به پلیس آگاهی اطلاع داده شود.