مهلت ارسال آثار به سومین دوره رقابت علمی کنز توسط بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) تا پایان دی ۱۴۰۱ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ستاد ارتباطات و ترویج بنیاد مصطفی(ص)، محققان جوان از سراسر جهان می‌توانند تا تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۱ با ارسال یک فایل تصویری سه تا پنج دقیقه‌ای از راه حل ابتکاری و علمی خود برای رفع مسائل مهم جهان اسلام در این رقابت شرکت کنند.

شرکت کنندگان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی رقابت به نشانی kans.mstfdn.org فرم‌های مربوطه را تکمیل و بعد از ضبط ویدئو آن را با معیارهای ذکرشده، ارسال کنند.

رقابت علمی کنز با تمرکز و توجه ویژه به جامعه علمی و محققان جوان جهان اسلام به عنوان آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی، برگزار می‌شود.

طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رقابت در قالب ویدئوهای ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، در سه مرحله توسط کارشناسان و اساتید مطرح بین‌المللی غربالگری، ارزیابی و داوری می‌شوند تا در نهایت در هر یک از محورهای شش‌گانه رقابت، یک طرح به عنوان منتخب نهایی انتخاب شود.

سومین دوره این رقابت امسال در ۶ محور برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، آب، انرژی و محیط زیست، سلامت و تجهیزات پزشکی، کشاورزی و صنایع غذایی و معدن و صنایع معدنی میزبان برترین طرح‌های دانشمندان جوان جهان اسلام است.