مشهد ـ کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به استان، بارندگی در غالب نقاط خراسان رضوی به صورت باران و در نواحی سردسیر و ساعات شب به صورت باران و برف خواهد بود.

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی؛ تا چهارشنبه جوی به نسبت پایدار همراه با افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود و روند دمایی تا صبح پنج‌شنبه به نسبت افزایشی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: از پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به استان، ضمن افزایش ابرناکی، افزایش سرعت وزش باد، کاهش دما و مه‌گرفتگی در نواحی سردسیر، بارندگی در غالب نقاط استان به صورت باران و در نواحی سردسیر و ساعات شب به صورت باران و برف خواهد بود.

وی ادامه داد: بیشترین حجم بارش بویژه در نواحی جنوب غرب، نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز و از عصر پنج شنبه تا صبح جمعه خواهد بود که احتمال آبگرفتگی در نواحی ذکر شده نیز وجود دارد.

عنایتی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس طی فردا چهارشنبه چهاردهم دیماه آسمانی صاف و هوای ناسالم پیش بینی که از بعدازظهر وزش باد اواخر وقت افزایش ابر و افزایش باد همراه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیشابور با کمینه دمای ۸- درجه سلسیوس سردترین و خواف با بیشینه دمای ۱۲ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرستان‌های استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این کمینه و بیشینه دمای شهرستان مشهد مقدس بین ۳- و ۱۰+ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین شدت وزش از ایستگاه هواشناسی سبزوار ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.