شهرکرد_معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: از عصر امروز سامانه بارشی بتدریج از چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود.

مهرداد قطره در گفت‌وگو با خبرنگارمهر، اظهار کرد: از روز گذشته عصر که بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شد تا امروز صبح در شهرکرد حدود ۱۶.۵ میلی‌متر بارش و ۱۹ سانتی‌متر برف به ثبت رسیده است.

وی افزود: در ایستگاه هواشناسی چلگرد ۲۸ سانتی متر برف باریده است که با احتساب بارش‌های قبلی، ارتفاع برف در این ایستگاه به ۷۰ سانتی‌متر رسیده است.

معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بارش‌های خوبی به‌واسطه فعالیت سامانه بارشی در استان شاهد بودیم، ادامه داد: این سامانه تا بعدازظهر امروز به تناوب در استان فعال خواهد بود و شاهد بارش به صورت برف در برخی مناطق برف و باران هستیم.

قطره عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود فعالیت سامانه بارشی برای بعدازظهر امروز بیشتر در نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، شهرستان‌های کوهرنگ، قسمت‌هایی از شهرستان اردل و همچنین در جنوب استان، شهرستان مالخلیفه باشد.

وی خاطرنشان کرد: از عصر امروز سامانه بارشی بتدریج از چهارمحال و بختیاری خارج می‌شود، تا روز جمعه آسمان صاف تا قسمتی ابری، پدیده مه و کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود، این شرایط در مناطق سردسیر مثل چلگرد محسوس‌تر خواهد بود.

معاون هواشناسی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: صبح امروز سردترین ایستگاه، چلگرد با کمینه دمای ۴ درجه سانتی گراد زیر صفر بود.

قطره بیان کرد: برای روز جمعه ورود و فعالیت یک سامانه جدید را در سطح چهارمحال و بختیاری خواهیم داشت که انتظار بارش قابل ملاحظه‌ای از آن نمی‌رود اما اواسط هفته آینده از روز دوشنبه به بعد مجدداً سامانه فعالی استان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.