رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان قبل از شروع حرکت و مسافرت حتماً تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه خود را کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص وضعیت جوی کشور گرفت: موقعیت‌های جوی به صورتی است که رانندگی در بدترین شرایط ممکن قرار دارد و سخت‌ترین حالت رانندگی به دلیل لغزنده بودن سطح معابر در روزهای برفی و بارانی است لذا رانندگان در روزهای برفی و بارانی باید مراقبت بیشتری داشته باشد.

وی خطاب به رانندگان گفت: رانندگان قبل از شروع حرکت و مسافرت حتماً وسایل ایمنی تجهیزات ایمنی وسایل نقلیه خود را کنترل کنند. بخاری خود را بررسی و رادیاتور خود را نگاه کنند؛ حتماً باید آب شیشه شوی تنظیم شده و باک بنزین‌ها پر نگاه داشته شود. همچنین اگر شرایط جسمانی مناسب است اقدام به رانندگی کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در توصیه به رانندگان گفت: چند نکته را رعایت کنید؛ اول اینکه در روزهای برفی و بارانی باید با سرعت بسیار کم رانندگی کرد و کاملاً به جلو توجه داشت. دید محدود می‌شود لذا خصوصاً حواستان باید به عابرین پیاده اطرافتان باشد و حتماً فاصله خود را با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنید و با فاصله بیشتری با ماشین جلویی رانندگی کنید اگر به این نکات توجه نکنید و به صورت ناگهانی اقدام به ترمز کنید قادر به کنترل وسیله نقلیه خود نخواهید و باعث تصادفات زنجیره‌ای در سطح معابر می‌شوید پس بیشتر مراقب باشید.