قزوین- عضو شورای شهر قزوین گفت: بیش از یکصد عنوان برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی در دهه مبارک فجر در سطح محلات و نواحی شهر قزوین و مناطق منفصل شهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم اللهیاری بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با رسانه‌های استان قزوین اظهار کرد: در برنامه‌های فرهنگی و ورزشی که در شورای ششم سیاست گذاری شده است نگاه تصدی‌گری نداریم و باور داریم، مردم باید پیشدار و پیشران تمامی فعالیت‌ها به ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی باشند.

وی با اشاره به اینکه در تمامی فعالیت‌های سازمان فرهنگی و ورزشی و شورای ششم، خانواده محور برنامه‌ها قرار گرفته است افزود: مردمی بودن فعالیت‌ها و رنگ و بوی خانواده در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی شورای ششم و مدیریت شهری جزو اولویتها بوده است.

رئیس کمیسون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در دهه فجر برنامه‌های شادو مفرحی را در کنار جشنواره‌هایِ پیش‌بینی شده خواهیم داشت و در نواحی منفصل و جنوبی شهر نیز این برنامه‌ها پر رنگ تر خواهد بود.

این عضو شورای شهر قزوین با اشاره به اعتبار یک میلیارد تومانی برای برنامه‌های فرهنگی دهه فجر خاطر نشان کرد: همین میزان اعتبار نیز برای حوزه فضاسازی سطح شهر اختصاص پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار هویت بخشی به پرچم مقدس ایران شد و گفت: دهه مبارک فجر، دهه برافراشته شدن پرچم است و با توجه به اینکه برخی سعی کردند این پرچم را خدشه‌دار کنند، دراین ایام بیشتر اهمیت می‌یابد.

اللهیاری اظهار کرد: جشنواره سرود شهروندی در قزوین اجرا می‌شود و رویکرد ما تمرکز بر سرود است و نگاهمان این است که سرود به عنوان یک اقدام فرهنگی احیا شود همچنین جشنواره کوک چهارم نیز با محوریت پرداختن به موضوعات اخلاق مدارانه و زیست مومنانه شهروندان قزوینی در دو بخش فیلم و عکس برگزار خواهد شد.

وی گفت: انقلابی‌گری نقطه مقابل تفریح و شادی نیست و همیشه در کمیسیون فرهنگی برنامه‌های شاد مورد تاکید بوده و برای دهه مبارک فجر هم چند برنامه استیج و نمایش کمدی داریم. بر این اساس از تمام گروه‌ها و برگزارکنندگان کنسرت که توانایی اجرا دارند هم دعوت می‌کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و رزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: کیوسک‌های مطبوعاتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نباید فروش محصولات ضدفرهنگی داشته باشند، لذا یکی از اقدامات شورای ششم تخفیف ۷۰ درصدی به کیوسکداران مطبوعاتی بود.

اللهیاری تاکید کرد: عملکرد نشریه پیام شهر مطلوب مجموع اعضای شورای اسلامی شهر نیست و نقدهای جدی به آن در حوزه تولید محتوا و جامعیت مطالب منتشر شده وارد است، لذا تصمیم در خصوص پیام شهر مبتنی بر نظر شورا خواهد بود و در این خصوص یک یا دونفر تصمیم گیر نخواهند بود.

وی عنوان کرد: سیاست شورا در این دوره تمرکز بر ورزشهای همگانی و توجه به هیأت‌های ورزشی است و درطرح های استعدا یابی وورزش محلات حمایتهای خوبی تاکنون از سوی شورا ومدیریت شهری قزوین صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: خانه فرهنگ چوبیندر، خانه فرهنگ ناصرآباد و خانه فرهنگ هادی آباد در مراحل پایانی کار قرار دارند و به زودی افتتاح خواهند شد.

سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین پیوست رسانه‌ای ندارد

حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۱۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی برای تمام اقشار در شهر قزوین برگزار خواهد شد.

وی افزود: برنامه پنج ساله سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با ۱۷ شاخصه مهم با رویکرد ارتقا فرهنگ حقوق شهروندی و بر اساس بیانیه گام دوم تدوین شده است.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: بودجه امسال سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین ۳۲ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این سازمان ردیف مشخصی برای پیوست رسانه‌ای ندارد اما از رسانه‌های استان قزوین برای توسعه فرهنگ شهری کمک می‌طلبد.

برجی در پایان یادآور شد: اجرای رویداد استارتاپی سقاخانه، برگزاری جشنواره‌های مختلف و مسابقات ورزشی در سطح محلات، ورزش صبحگاهی و باستانی، تجلیل از ۱۸۶ حافظ کل قرآن شهر قزوین و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در محلات شهر قزوین از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه در سطح شهر قزوین است.