رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران از دویدن راننده خودروی ال نود در عرض بزرگراه و برخورد یک دستگاه وانت با وی خبر داد و گفت: در این حادثه راننده خودروی ال نود در صحنه تصادف فوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت از مرگ عابر پیاده در پی دویدن در عرض بزرگراه و در اثر برخورد با خودرو خبر داد و گفت: در ساعت ۲۲:۵۵ شب گذشته در مسیر بزرگراه یاسینی به جنوب بعد از زین الدین راننده یک دستگاه سواری ال نود به همراه یک سرنشین در این محل توقف کرده و راننده آن در عرض بزرگراه و در لاین سوم اقدام به دویدن می‌کند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در این هنگام یک دستگاه وانت پیکان از همه جا بی خبر که در این مسیر در حال تردد بوده خود را مقابل این عابر پیاده می بیند و چون دیگر فرصتی برای عکس العمل نداشته به شدت با وی برخورد کرده که متأسفانه منجر به فوت راننده ال نود در لاین سوم این مسیر می‌شود.

وی ادامه داد: بنا بر ماده قانونی: (نقض ماده ۲۱۵ بند ت آئین نامه راهور عبور غیر مجاز از عرض بزرگراه) تردد عابرین در معابر بزرگراهی ممنوع است و توصیه می‌شود عابرین پیاده هیچگاه عرض بزرگراه را برای ترددهای خود انتخاب نکند و همیشه از پل‌های عابر پیاده جهت تردد استفاده کند؛ چرا که تردد عابرین در عرض بزرگراه و حضور آن‌ها در این گونه معابر ممنوع است و در صورت بررسی و طبق نظریه کارشناسی به عابر پیاده هم سهم تقصیر داده می‌شود.

جوانبخت به رانندگان نیز توصیه کرد تا همواره و در هر شرایطی تمام حواس و دقت و تمرکز خود را به رانندگی اختصاص داده و تمام حواس خود را فقط صرف رانندگی کنند و تمام توجه خود را به اطراف و حرکات رانندگان و عابرین معطوف کرده تا شاهد اینگونه حوادث دلخراش در سطح معابر نباشیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای این عابر پیاده که همان راننده ال نود بی احتیاط بوده به‌دلیل تردد عرضی به صورت دویدن ناگهانی در بزرگراه سهم تقصیر صددرصدی در نظر گرفته شده است.