وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد از رویکرد اروپا و ناتو در قبال پرونده انفجار نورد استریم، گفت: از هند به خاطر تبدیل شدن نشست گروه -20 به نمایشی مضحک توسط غرب عذرخواهی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو گروه - ۲۰ که در پایتخت هند برگزار شد، سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش، لاوروف در سخنرانی خود با اشاره به پرونده انفجار در خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا گفت: از مجازات نشدن عامل خرابکاری در «نورد استریم» در منطقه تحت مسئولیت ناتو و اتحادیه اروپا شوکه شده‌ایم.

وی افزود: روسیه بر تحقیقات عادلانه و سریع در مورد حمله تروریستی به نورد استریم با مشارکت مسکو و سایر طرف‌های ذینفع اصرار دارد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنرانی خود از هند به عنوان میزبان نشست وزیران خارجه گروه -۲۰ به علت تبدیل شدن این نشست توسط هیئت‌های غربی به نمایشی مضحک عذرخواهی کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین ضمن انتقاد از نقش مخرب آمریکا در توافق غلات، تأکید کرد: غرب با شرمی تمام، طرح ابتکاری دبیرکل سازمان ملل را برای ارسال کودهای شیمیایی روسیه به کشورهای آفریقایی دفن کرد.