کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با همراهی فرماندهان و جمعی از مسئولان استانی از مرزهای غربی در شهرستان قصرشیرین و یگان‌های مستقر در نقطه صفر مرزی بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه بعد از ظهر پنجشنبه با همراهی سردار کیاست سپهری فرمانده مرزبانی، علی شعبانی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، محمد حیدری فرماندار قصرشیرین و جمعی از فرماندهان مرزبانی و مدیران شهرستان از مرز خسروی و پاسگاه‌های مرزبانی غرب استان کرمانشاه بازدید کرد.

صحرایی در بازدید مرزهای قصرشیرین هم با خداقوت و تبریک سال جدید به مرزبانان و حافظان امنیت و آرامش مرزهای ایران اسلامی و استان کرمانشاه از وضعیت امنیتی مرز، موقعیت‌های مرزی و زیرساخت‌های مرزبانی بازدید و نیازهای موجود برای تقویت امنیت مرزها را بررسی کرد.

استاندار کرمانشاه از گروهان مرزی قلعه سفید در ۱۳ کیلومتری قصرشیرین، گروهان احتیاط قصرشیرین و گروهان خسروی بازدید و از نزدیک با سربازان و کادر این پاسگاه‌ها گفتگو کرد، گروهان خسروی مسئولیت اصلی حفظ امنیت در ایام اربعین حسینی را بر عهده دارد.

یکی دیگر از اهداف صحرایی از حضور در قصرشیرین بررسی پیشرفت طرح‌های زیرساختی برای اربعین حسینی (ع) بود و ابتدا از آخرین وضعیت احداث یک مجموعه بهداشتی در سه راهی نصرآباد بازدید و دستورات لازم را برای تکمیل این طرح را صادر کرد.

وی همچنین جاده اضطراری قصرشیرین به خسروی را بررسی و بر تأمین اعتبار و تکمیل فاز اول این مسیر که هفت کیلومتر طول دارد، تاکید کرد.

استاندار کرمانشاه در پایان با حضور در مرز خسروی برنامه‌های در دست اقدام برای آماده سازی مسیر جدید تردد زائران از مرز را به صورت میدانی بررسی و دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

صحرایی همچنین از تجهیزات پایش مرزبانی استان که با فناوری روز و برای اولین بار در کشور تولید شده است، بازدید و ابتکار مرزبانی استان را تحسین کرد.

پایان بخش سفر کاری استاندار به مرز، حضور در محفل انس با قرآن در نقطه صفر مرز خسروی و افطار در جمع سربازان مرزبانی بود.

تلاش می‌کنیم خدمتگزاران خوبی برای زائران اربعین باشیم

استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدیدهای امروز با اشاره به اهمیت مرز بین المللی خسروی به عنوان نزدیک ترین و راحت ترین دروازه عتبات عالیات، گفت: فرصتی فراهم شد تا خداقوتی به مرزبانان استان کرمانشاه و بازدیدی از امکانات مرز خسروی داشته باشیم.

وی بررسی زیرساخت‌ها و امکانات در مرز خسروی را یکی از اهداف سفر خود به شهرستان قصرشیرین عنوان کرد و افزود: این بازدید به منظور پیش بینی آماده سازی‌های لازم و به موقع برای میزبانی از زائران اربعین انجام شد تا بتوانیم خدمتگزاران خوبی برای زائران سفر اربعین باشیم.

صحرایی همچنین گفت: امروز به صورت میدانی برخی از نواقص و مشکلات مرز را بررسی کردیم و مقرر شد که تصمیماتی برای رفع آنها اتخاذ شود.