کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به اجرای جدی قانون حجاب و عفاف، اقدامات تشویقی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید جابری انصاری با اشاره به اهمیت مسئله حجاب در جامعه و ضرورت ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب اظهار داشت: ۳۰۰ وظیفه ایجابی برای تبیین عفاف و حجاب بر عهده ۲۶ دستگاه اجرایی گذاشته شده تا این فرهنگ در جامعه تقویت شود؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز بعنوان یکی از دستگاه‌های اجرایی مصوبات حجاب و عفاف در استان، «طرح فرهنگی تشویق چادری ها» را با همکاری «نیروی محترم انتظامی استان البرز» از خردادماه سالجاری آغاز و اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عزم جدی نیروی محترم انتظامی اجرای کامل قانون حجاب و عفت عمومی در جامعه است و ناقضان این قانون در زمان و مکان مورد نظر نسبت به عواقب قانونی تکرار جرم خود مطلع خواهند شد، خاطرنشان کرد: با تمهیدات پیش بینی شده از طریق دوربین‌های هوشمند ثبت مستندات افرادی که قانون حجاب را در اماکن و معابر عمومی رعایت نمی‌کنند صورت می‌گیرد؛ به موازات آن با اقدامات ایجابی برای فرهنگسازی و تشویق به حجاب هم برنامه‌ی اجرایی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره بر ضرورت تدوین آئین‌نامه نحوه نظارت بر اجرای طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب گفت: یکی از مهمترین مسائل در تبلیغ و تربیت عفیفانه تمرکز بر اقدامات فرهنگی است.

وی جزئیات طرح فرهنگی تشویق از بانوان چادری در استان البرز را تشریح کرد و افزود: این عزم جدی وجود دارد که از خردادماه با همکاری نیروی محترم انتظامی و فعالین عرصه اقتصاد فرهنگ ضمن ادامه فرایند شناسایی و اعمال قوانین کشف حجاب در جامعه؛ باحجاب‌ها نیز در استان البرز شناسایی شده و با اهدا قواره‌های چادر تشویق شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز تکریم افراد محجبه و ترویج و تبلیغ فرهنگ حجاب را از اهداف اجرای این طرح برشمرد و گفت: همانگونه که با نقض کنندگان حجاب از طریق قانون برخورد می‌شود، بانوانی هم که حجاب کامل را الگوی حضور خود در اجتماع قرار داده‌اند برای تشویق، چادر هدیه فرهنگی می‌گیرند.