سردر دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران همزمان با ۷۰ سالگی این مجموعه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردر دانشکدگان مدیریت دانشگاه تهران همزمان با ۷۰ سالگی این مجموعه و ارتقای دانشکده مدیریت به دانشکدگان، با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران افتتاح شد.

دکتر طاهر روشن‌دل اربطانی رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران درباره این سردر توضیح داد و گفت: دانشکده مدیریت دانشگاه تهران جزو آثار ثبت‌شده میراث ملّی است. طرح سردر دانشکده مدیریت، طرحی است که با الهام از معماری بنای اصلی دانشکده و همچنین سردر دانشگاه تهران شکل گرفته و طرحی به ظاهر ساده و در عین حال دارای ظرافت و پیچیدگی‌های خاص خود است.

وی افزود: سردر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، بنایی متشکل از چهار قاب است که نمادی از چهار کارکرد اصلی مدیریت است و در قاب چهارم به طره‌ای متصل می‌شود که با اوج‌گیری خود نمادی از رشد و تعالی جامعه است و پرتوافکنی به دور دست‌ها؛ و این قاب‌های به ظاهر جدا، در پایه به هم متصل بوده و برآیند آن‌ها امکان اوج‌گیری و چنین حرکت روبه بالایی را به کلیت بنا می‌دهد.

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران بیان کرد: آب‌نمای تعبیه شده در زیر قاب‌ها در امتداد سه آب‌نمای دیگر موجود در معماری اولیه طوری طراحی شده که در همراهی با سه آب‌نمای دیگر جریانی از حرکت و سیالیت را در سراسر دانشکده تداعی نماید و این موضوع با انعکاس نور از لابلای قاب‌ها به داخل آب جلوه بیشتری به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: سردر طراحی شده برای دانشکده مدیریت دانشگاه تهران حامل پیام و معنای خاص برای مخاطبان خود است و اطمینان داریم که این اثر باشکوه برای مخاطبان این مجموعه و به‌ویژه اساتید، دانشجویان و کارکنان الهام‌بخش خواهد بود و باعث ارتقای روحیه کاری، اعتماد به نفس، رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین آن‌ها خواهد شد.