دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی گفت:در جشن غدیر مردم از قشرهای گوناگون عرق خود را به اسلام، امیرالمومنین، مبانی دینی و اتحاد کشور با پوشش‌ها و گرایش‌های فکری و سیاسی مختلف، نشان دادند. 

علی کیهانیان دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در گفتگو با مهر و در خصوص برگزاری جشن راهپیمایی غدیر، گفت: در جشن غدیر مردم از قشرهای گوناگون عرق خود را به اسلام، امیرالمومنین، مبانی دینی و اتحاد کشور با پوشش‌ها و گرایش‌های فکری و سیاسی مختلف، نشان دادند.

وی افزود: انعکاس این مراسم‌ها به عنوان نمادی از تمدن ما از کشور خارج می‌شود و برای محبان حضرت علی (ع) در سایر کشورها یک الگو می‌شود.

کارناوال‌های برخی کشورها جناحی و فاقد مبانی معنوی است

دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با اشاره به تفاوت جشن‌های ایرانی با کارناوال‌های برخی کشورها، اظهار داشت: تفاوت برنامه‌ها و مراسم‌های ملی و مذهبی ایران با دیگر کارناوال‌هایی که در برخی کشورها برگزار می‌شود، این است که آنها مختص اشخاص یا برخی گروه‌ها و جناح‌ها است و به لحاظ ساختاری از مبانی معنوی لازم برخوردار نیست اما مراسم‌هایی که در کشورمان از جشن و عید امامت عید غدیر، نیمه شعبان و ایام محرم شکل می‌گیرد، اینگونه نیست.

کیهانیان افزود: جشن روز غدیر که در تهران به طول ۱۰ کیلومتر برگزار شد، ابتکاری بود که اعتقاد و عشق مردم را به اسلام و امیرالمومنین علی علیه السلام را به منصه ظهور رساند. اگر برنامه جشن غدیر را به وسعت کل ایران برگزار می‌کردند، باز هم خود مردم با هزینه خودشان و بدون نیاز به کمک‌های حاکمیت در آن شرکت می‌کردند.

وی با اشاره به مردمی بودن جشن راهپیمایی غدیر، گفت: با آنکه دولت حمایت‌ها، مساعدت‌ها و هماهنگی‌هایی انجام داده بود اما اجرای برنامه و هزینه‌ها توسط مردم و موکب‌داران و بخش خصوصی انجام شد. بالاخره مردم همین افراد هستند که یا کارمند، کارگر، بازاری، صاحب شرکت و بسیجی هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به وجود سلایق سیاسی و فکری مختلف در جشن عید غدیر، تصریح کرد: خیلی‌ها در مراسم جشن غدیر روز جمعه حضور داشتند در حالی که ممکن بود با دولت مخالف باشند.

مردم ارتباط خود با حاکمیت را قطع نمی‌کنند

وی ادامه داد: متأسفانه به‌دلیل عملکردی که در چند سال اخیر دولت‌ها داشته‌اند، موجب شده است اعتماد میان ملت و حکومت خدشه‌دار شود. موضوعی که با ارائه یک جنگ ترکیبی و بروز اغتشاشات سال گذشته موجب شده بود تا کشورهای اروپایی در انتظار فروپاشی کشور بودند، اما اتصال ملت و حاکمیت با ریسمان اعتقادات مذهبی و با محوریت ولایت فقیه و مرجعیت به عنوان قوام و دوام میان ملت و حاکمیت، موجب شد تا این اتفاق نیفتد.

دبیر کل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی با تاکید بر اهمیت رأی مردم بیان داشت: حکومت تابع دموکراسی و رأی مردم است و می‌تواند تابع تغییر رأی مردم باشد. مردم نیز چند صباحی استقامت می‌کنند تا بتوانند در انتخابات‌های بعدی با انتخاب‌های بهتر مواجه شوند اما ارتباط خود را با حاکمیت قطع نمی‌کنند.